Avatar billede Lysral Nybegynder
16. maj 2011 - 11:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dropdown valg indsættes i formel

Hej

Jeg skal lave 6 dropdown menuer hvor man kan vælge forskellige ting. Når man har valgt i de 6 menuer skulle det valgte gerne bruges i en formel. Hvordan gør man lige det? Formelen er lavet det er dropdown menuerne jeg ikke lige kan finde ud af.

Mvh

Lars
Avatar billede aitnemed Novice
16. maj 2011 - 12:17 #1
Du skal gå ind i fanebladet Data og her vælge Datavalidering.

Der kommer en popup, hvor du i feltet Tillad skal vælge Liste.

Listen (en dropdown) kan du selv definere, ved at skrive værdierne i de celler, som du ønsker listen skal bestå af.

Ønsker du f.eks. en dropdown med værdierne "Ja", "Nej" og "Ved ikke".

Så kan du i celle A1 skrive Ja, i celle A2 skriver du Nej og i celle A3 skriver du Ved ikke.

Når du i Datavalidering så skal oprette en Liste, så skal du i Kilde vælge, at den skal bestå af =$A$1:$A$3.
Avatar billede Lysral Nybegynder
16. maj 2011 - 12:43 #2
Thanks :)