Avatar billede allanramsby Nybegynder
10. maj 2011 - 09:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dansk Keyboard

HEJ
Jeg har en stor skærm (40") med indbygget HD og operativsystem (XP). Men sproget er på engelsk - og ved tilslutning af trådløst tastatur skal jeg gennem en alt-GR kode for at få æ frem.
Hvordan får jeg installeret dansk sprog på maskinen - når der intet CD drev er ?

mvh
Allan Ramsby
Avatar billede Sparrman Nybegynder
10. maj 2011 - 09:24 #1
USB? Netværk?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2011 - 09:35 #2
i den danske xp (oversæt selv) skal du
Kontrolpanel - internationale og sproglige indstillinger
fanebladet sprog - klik på 'detaljer'
under 'installerede tjenester' skal du tilføje
DA / Tastatur / Dansk
Derefter skal du op i toppen af vinduet vælge Dansk - Dansk som standard.
Avatar billede allanramsby Nybegynder
10. maj 2011 - 11:27 #3
Der er både USB og Netværk !
Avatar billede allanramsby Nybegynder
10. maj 2011 - 11:28 #4
Der er netop ingen installerede tjenester med dansk på !
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2011 - 12:52 #5
det er det, du skal gøre - klik på 'add', og finde dansk/dansk tastatur.
Hvis det ikke kan findes, så har du ikke drivermuligheden i den version af xp.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. maj 2011 - 14:42 #6
Kunne du ikke bruge charmap og hente tegnene.?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2011 - 17:46 #7
min xp kan vælge alt fra albansk til usbekisk tastatur - så det er mærkeligt, hvis du ikke kan finde dansk.
Avatar billede allanramsby Nybegynder
10. maj 2011 - 23:04 #8
Jeg har på denne - skærm PC - kun installeret engelsk operativsystem på. Ved nogen hvorledes man kan få dansk ind - uden brug af cdrom - men net eller usb ?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2011 - 09:36 #9
xp understøtter ikke selv usb til installation.
Men der er en metode beskrevet på http://www.vandomburg.net/installing-windows-xp-from-usb
Avatar billede allanramsby Nybegynder
11. maj 2011 - 11:21 #10
Tak for vandomburg.... men det ser lidt for langhåret ud til mig - Er der virkelig ikke ganske få (og kendte) XP filer man kan lægge på en USB - og under Add så tilføje dem ?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2011 - 11:33 #11
nej - så skal du bruge vista eller win7 (de er født til at kunne indlæses fra usb-stick).
Avatar billede allanramsby Nybegynder
15. maj 2011 - 16:32 #12
Hej

Tak for svarene - desværre er jeg ikke kommet videre med løsninger til skærmen - og må nok ende op med at bruge en bærbar på skærmen i stedet.

mvh
Allan Ramsby