Avatar billede TThorn Nybegynder
09. april 2011 - 23:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

So Ein Ding og TV-tuner/DLNA

Hej

I So Ein Ding var der en mand, som havde lavet en opsætning med en server med tv-tuner og dlna indtil fjernsynet i stuen.
Han kunne se fjernsyn, men også streame optagede udsendelserne ind i stuen.
Er der nogen, som har et link til siden med en beskrivelse af den opsætning - eller noget som ligner.

Hilsen
10. april 2011 - 02:46 #1
1 start med at købe en TV tuner
2 brug medfølgene software eller anden software til optagelse i (:
3 lav en mappe der bliver delt på netværket og sæt din computer op med fast ip adresse.
4 sæt dit tvsoftware til at gemme automatisk i mappen der bliver delt på netwærket.
5 gå nu ind til tv'et log på enheden med DLNA og tast Ip'en som du gav computer ind så den finder den delte mappe (:

hvis du vil ha bedere beskrivelse må du sige til (:
Avatar billede TThorn Nybegynder
14. april 2011 - 08:23 #2
:-)
Tak, det er rart at noget er rimeligt simpelt.

Er der noget omkring formater, som jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede TThorn Nybegynder
14. april 2011 - 08:26 #3
Hej
hvis jeg skal give point - og det vil jeg gerne - så skal du skrive et svar :-)
Hilsen Thomas
14. april 2011 - 20:36 #4
så smider jeg lige et svar, fik du det til at virke :D
14. april 2011 - 20:37 #5
jeg aner ikke hvad formater de optager i det er meget forskellige fra optager til optager, ellers må du kigge lidt rundt på nettet efter en optager der optager det format du vil ha :)
Avatar billede TThorn Nybegynder
14. april 2011 - 20:49 #6
nej, du skal vælge "skriv et svar" og ikke "skriv en kommentar"

jeg kan ihvertfald ikke se nogen "svar" markering, som f.eks. i min #2 (det skulle så have været en kommentar :-))

engang til tak :-)
16. april 2011 - 13:02 #7
Vidste jeg faktisk godt :D tænkte bar ik lige over det