25. marts 2011 - 18:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gem modtager i adressekartotek

Jeg prøver at hjælpe en kammerat med at bruge Windows Live Mail. Han vil gerne have at programmet automatisk gemmer de personer han sender en mail til. Dvs at hvis han en gang har sendt en mail til fx jensjensen@gmail.com, når han så vil skrive igen, og begynder at skrive jen.. i "Til" feltet, så husker den jensjensen@gmail.com og foreslår den som en mulig modtager. Han har brugt outlook førhen og der skete det automatisk, siger han. Nogen der ved om det også kan lade sig gøre i WLM?

På forhånd tak for hjælpen.
25. marts 2011 - 18:33 #1
... Nej - det sker ikke 'automatisk' i Outlook eller andet Mail program!

Adressen gemmes/huskes i en lille fil *.NK2  (For Outlook's vedkommende) ...

Du skal [HøjreMusseTast] på adressen; tilføj til adressekartoteket... for at få den 'rigtigt' ind i dit adressekartotek ...
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2011 - 19:00 #2
Kender ikke Outlook, men i Outlook Ekspress 6 kan man i indstillingerne for send sætte den til at gemme personerne som man svarer i adressekartoteket.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2011 - 19:06 #3
28. marts 2011 - 23:18 #4
Karise> Jeg kan godt se at der står adressekartotek i emnet, men i spørgsmålet står der jo beskrevet nøjagtig hvad jeg gerne vil have programmet til at gøre og der står jo ikke noget om adressekartoteket. Jeg har fundet en indstilling i Live Mail, hvor man kan få den til at gemme en, hvis man svarer vedkommende 3 gange, men det nytter jo ikke noget, hvis man aldrig svarer vedkommende, men bare sender mails med info til den person. Jeg ved udemærket hvordan man laver kontaktpersoner og alt det. Mangler bare den ene funktion og vil vide om den er til stedet i Windows Live Mail.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2011 - 16:52 #5
Har forsøgt at lede på det, men kan ikke finde en automatiseret måde at gøre det på desværre. Der er den med de tre gange som der også beskrives i #3.
Jeg har heller ikke funktionen i Outlook Ekspress.
08. april 2011 - 21:31 #6
Jeg takker under alle omstændigheder. :) Hvis der er nogen der vil have point, så bare opret et svar :) Synes også man fortjener noget for ulejligheden, selv om der ikke findes et svar til spørgsmålet :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2011 - 07:36 #7
svar til evt. deling