Avatar billede konglasse Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:42 Der er 6 kommentarer

Problem med at relay til eksterne mail adresser.

Hej

Jeg står med et underligt problem, når jeg relayer igennem min Exchange 2003 server så er det ikke muligt at sende til ekstern e-mail adresser, der er ingen problemer hvis jeg sender til en adresse som eksisterer på Exchange serveren, så jeg ved den server som skal have mulighed for at relay igennem Exchange serveren at det virker som det skal, men kan ikke lov til at sende til ekstern adresse.

Før denne fejlbeskrivelse:
    Lasse den 28-10-2010 14:31
            Du har ikke tilladelse til at sende denne modtager. Kontakt systemadministratoren for at få hjælp.
            <Exchange.server.dk #5.7.1 smtp;550 5.7.1 Unable to relay for lasse@mail.dk>

Det skal lige siges at der er ingen af brugerne på Exchange serveren som har problemer med at sende mails til eksterne mail adresser via outlook.

Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Lasse
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:49 #1
Sidder du udefra og sender via din Exchange til Eksterne brugere, samtidig med at du forsøger at sende som en adresse der ikke er i Exchange serveren? For det kræver lidt mere opsætning før det er tilladt.

Altså:
Du har din Exchange der kører "@ditdomæne.dk" adresser, og du har en ekstern mail "navn@andetdomæne.dk" som du gerne vil sende fra via din Exchange?
Avatar billede riversen Nybegynder
28. oktober 2010 - 16:54 #2
inde under din smtp opsætning kan du sætte op at du vil tillade relay fra en specifik ip. På den måde vil du få lov til at afsende fra den givne ip uanset modtager domæne. Alternativ kan du tillade det vha. authentication.

Jeg kan ikke være mere specifik, da jeg ikke har en ex2003 ved hånden.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. oktober 2010 - 16:57 #3
Avatar billede konglasse Nybegynder
03. november 2010 - 08:47 #4
Hej Igen

Jeg siger tak for jeres svar og beklager jeg ikke har svaret før nu.

Til mcb2001:
Nej de 2 server står i samme domain, og der er heller ikke nogen problem med at relay internt, men lige så snart jeg skal sende ud i verden får jeg af vide at jeg ikke har tilladelse til at gøre dette. :(

Til riversen:
Jeg har givet serveren lov til at relay igennem Exchange serveren, og den kan også godt relay til interne mail adresser som er i Exchange serveren, der er der ikke noget problem, men lige så snart jeg vil sende til en ekstern mail adresse får jeg ikke lov til dette.

håber stadig i har en ide til hvad det kan være.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. november 2010 - 18:42 #5
lav nogle skærmdumps af din opsætning for jeg vil stadig mene de billeder jeg har vist dig er der det skal laves.
Avatar billede strych9 Praktikant
08. december 2010 - 22:05 #6
husk at genstarte SMTP servicen efter ændringer.