Avatar billede gaia1986 Nybegynder
10. august 2010 - 16:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP iPAQ genstarter under opstart

Hej derude! Jeg håber I kan hjælpe med et problem med min nyerhvervede HP iPAQ 2210 jeg har købt brugt. Den kører vidst nok 2003 operativ systemet version 1.01 eller lign.

Jeg har brugt den uden problemer i en måneds tid nu men pludselig er den begyndt at genstarte under opstartsskærmen hvor den indlæser operativsystemet (den første skærm man ser når man tænder den) - den når ca til 30% og så genstarter den og sådan står den ellers i et uendeligt loop.

Jeg tænker om man kan geninstallere windows på den? Men jeg kan jo ikke engang forbinde til activesync når ikke den når ind i windows...

Håber I kan hjælpe! Den er jo så godt som ubrugelig som tingene ser ud nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2010 - 16:54 #1
Kender ikke lige sådan en pc, men kan den opstartes i fejlsikret tilstand som en anden pc?
Kan man så måske systemgendanne???
Ved det ikke men spørger.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2010 - 16:58 #2
Avatar billede fxj Juniormester
10. august 2010 - 21:48 #3
Det lyder, som om det en hardreset du laver.
Er du sikker på at batteriet sidder helt fast (var et problem med 2210)
Du kan ikke geninstallere programmet da det ligger på maskinens ROM
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. august 2010 - 22:24 #4
Det hedder windows Mobile 2003... - jeg har stadig selv en af slagsen....

Er den sluttet til strøm, når den laver tricket? - eller kører den rent på batteri?

Umiddelbart lyder det som om batteriet er faldet sammen, for i det øjeblik du så sætter strøm til den, vil den forsøge at boote enheden - men efter den så når et stykke vej, er der ikke strøm nok til at holde den kørende, og den dør igen.... - der kommer tilstrækkeligt strøm til at den kan boote, den booter til der ikke er mere strøm, o.s.v....

Jeg mener nu ikke der var problemer med at batteriet ikke sad som det skulle, men bagklappen var et fejlskud... - den knækker for let, og dermed vil batteriet kunne falde ud.

Bor du på Amager, kan du jo komme og prøve et reservebatteri ;-)
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
11. august 2010 - 00:28 #5
Åååh det er sikkert det... Bagklappen var løs og knækket da jeg købte den. Jeg fik den uhyre billigt. Men den blev tabt og da begyndte den på det. Måske batteriet er løst i tilslutningen nu. Ærgeligt!
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
19. august 2010 - 15:47 #6
ole madsen, du havde vidst ret! den virker igen, jeg ved egentlig ikke helt hvad der skete men jeg fik limet bagklappen på med superlim og lagt den i pres. den virker igen - så skriv et svar, så kan jeg lige give dig point :)

tak til alle for hjælpen!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. august 2010 - 22:03 #7
Det svar var fxj vist først med :-) - så points må tilfalde ham.
Avatar billede gaia1986 Nybegynder
20. august 2010 - 00:41 #8
åh ja undskyld, jeg så dig ikke lige fxj! Du kom jo både med svar og løsningen - tak for det! :)