Avatar billede RAppel- Nybegynder
12. juli 2010 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WPA/WPA2 netværk forsvinder fra listen over trådløse netværk.

Hej,

Jeg har lidt problemer med min kærestes computer som bruger Windows XP. Fra tid til anden er det WPA/WPA2 netværk jeg har opsat i min D-link 655 router, ikke at finde på listen over trådløse netværk. Til tider virker det fint. Hvis man venter så kommer det til, at virke igen.

Min egen bærbar, som også bruger Windows XP, har ikke problemer med ikke at kunne "se" netværket. Det kører uden problemer. Det er ikke kanalen på det trådløse netværk. Har kørt programmet 'inssider' og det melder at alt er i skønneste orden.

Hvis man tilføjer et netværk manuelt understøtter netkortet kun WEP-kryptering. Så jeg forstår slet ikke hvorfor det så virker til tider. Og selvom computeren ikke kunne logge på et netværk fordi det ikke klarer kravene til krypteringen, burde computeren vel kunne se netværket på listen alligevel?

Før jeg satte dette netværk med WPA/WPA2-kryptering op loggede hun på et netværk uden kryptering og det virkede uden problemer og computeren kan sagtens se det netværk stadigvæk.

Er det hendes netkort der er problemet? Kunne godt sætte et WEP-netværk op, men hvis computeren end ikke kan se netværket ville det vel ikke hjælpe?

På forhånd tak,
Avatar billede knuf Nybegynder
13. juli 2010 - 23:28 #1
Er din kærestes XP uppatched med SP3?
Avatar billede RAppel- Nybegynder
14. juli 2010 - 15:06 #2
Ja, hun bruger sp3. Der er andre WPA2-krypterede netværk som computeren godt kan "se" hele tiden.

Har lige prøvet, at rode lidt mere med det. Uden kryptering kan hendes computer godt gå på netværket. Med WEP-kryptering kan den heller ikke se netværket.

Da jeg satte et WPA/WPA2-netværk op kunne computeren godt "se" netværket.

Så det må være hendes netkort der er kaput. Hun har aldrig brugt computeren, som er ca. 4 år gammel, på et wifi-netværk med kode.

Har bare svært ved at forstå hvordan computeren kan gå på netværket hvis Windows ikke mener, det er et netkort der understøtter WPA.

http://www.gratisupload.dk/download/46542/view/

Hvis man vælger, at tilføje et netværk manuelt kan man kun vælge 'deaktiveret' og 'WEP'-kryptering. Screendump er fra min computer som ikke har problemer med, at logge på netværket. På min tidligere adresse, samme computer opsætning, kunne jeg under manuel tilføjelse også vælge WPA, WPA-personal... og hvad de ellers hedder.
Avatar billede knuf Nybegynder
14. juli 2010 - 16:20 #3
Mon hendes netkort skulle have opdateret driveren?
Avatar billede RAppel- Nybegynder
15. juli 2010 - 11:18 #4
Heller ikke.

Efter jeg fjernede netværket og oprettede forbindelsen er den der stadig, men det virkede også de første tre dage... Så ser lige tiden an.

Det er en MSI-computer og den bruger MSI eget netkort som sikkert er noget venstrehåndsarbejde lavet i Kina.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
18. august 2010 - 10:29 #5
MSI er ganske ok.
Men du skal opdatere driverne til kortet. Helt klart.
Og når du nu er igang, check om du har seneste firmware på routeren.
Avatar billede RAppel- Nybegynder
29. november 2013 - 11:52 #6
Lukket
Avatar billede RAppel- Nybegynder
29. november 2013 - 11:54 #7
Lukket