Avatar billede mortenwael Nybegynder
13. juni 2010 - 11:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hijackthis log

hej jeg har lige kørt hijackthis en gang ... hvad siger i til den her log?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:17:54, on 13-06-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\SvcHost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CTAudSvc.exe
C:\Program Files\Intel\IDU\awServ.exe
C:\WINDOWS\System32\SvcHost.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Program Files\Intel\IDU\iptray.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanlu.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\java.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: BGAntiphishingBHO - {FC872B94-35E3-4B94-B028-184A2A1C7CCE} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIEBHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Control Center] C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [DiskeeperSystray] "C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkIcon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ipTray.exe] "C:\Program Files\Intel\IDU\iptray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanlu.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: BullGuard - {27FD17FB-CF63-486b-B2BE-8D8781CBEA01} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/su2/ocx/15112/CTPID.cab
O20 - AppInit_DLLs: BgGamingMonitor.dll
O23 - Service: ASWLSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ASWLSVC.exe
O23 - Service: Admin Works Agent X8 (AWService) - OSA Technologies Inc., An Avocent Company - C:\Program Files\Intel\IDU\awServ.exe
O23 - Service: BgRaSvc - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Support\BgRaSvc.exe
O23 - Service: BullGuard scanning service (BsScanner) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
O23 - Service: BullGuard update service (BsUpdate) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Creative Audio Engine Licensing Service - Creative Labs - C:\Programmer\Fælles filer\Creative Labs Shared\Service\CTAELicensing.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: Creative Audio Service (CTAudSvcService) - Creative Technology Ltd - C:\Programmer\Creative\Shared Files\CTAudSvc.exe
O23 - Service: Diskeeper - Diskeeper® Corporation - C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 7762 bytes
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 12:02 #1
Oplever du da problemer ?
Der er ingen problemer at spore i loggen.
Avatar billede mortenwael Nybegynder
13. juni 2010 - 12:12 #2
havde nogen problemer igår :/ min computer blev ved med at komme frem med nogen filer der ikke virkede og til sidst kom der blue screen ...
13. juni 2010 - 12:22 #3
Velkommen til E. ...

Sådan gør du hvis du bruger XP ->
1. Sæt Windows cd'en i drevet. Når den popper op så luk den ned med krydset i øverste højre hjørne
2. Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
3. Der kommer en bjælke så længe scanningen kører, og når den er færdig, forsvinder den igen, og du får ikke andre meldinger.
4. Genstart computeren

---

Oprydning med denne ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

CCleaner - Værktøjer - opstart - du kan disable/fjern følgende:

* [KernelFaultCheck]
* [QuickTime Task]
* [msnmsgr]  (Eller bruger du Messenger hele tiden ? Den kan altid opstartes manuelt...)

---

Eftercheck -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Avatar billede mortenwael Nybegynder
13. juni 2010 - 12:28 #4
det prøver jeg lige tak =)
Avatar billede mortenwael Nybegynder
13. juni 2010 - 13:26 #5
så har jeg gjort det du sagde =) den fik slettet og ryddet en del op og nu håber jeg det går =) tak for hjælpen

Morten Wael
13. juni 2010 - 14:09 #6
... altså ingen 'brok' nu fra putteren ?
Avatar billede mortenwael Nybegynder
14. juni 2010 - 17:08 #7
nej den kører fint nu =) tak for hjælpen ;)
14. juni 2010 - 18:58 #8
Ping...
(Dette er så et [svar]... som du efterfølgende kan [Acceptere] for at lukke 'pænt' ...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3