Avatar billede gadensgaard Nybegynder
20. marts 2010 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Beskyt en fil fra at blive slettet med password

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave nogle USB-penne hvor der skal lægge en fil på der ikke kan slettes af modtageren uden et password. Hvordan kan det ordnes?

Modtageren skal kunne benytte USB-pennen som ellers, det skal bare ikke være muligt umiddelbart at slette den fil der ligger der på i forvejen.

På forhånd tak
Avatar billede Miezip Nybegynder
25. marts 2010 - 13:48 #1
Gør filen skrivebeskyttet. og gør så man kun kan ændre på Skrivebeskyttet tilstand med et Password
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
25. marts 2010 - 13:54 #2
Ja, så langt var jeg også kommet - men hvordan?
Avatar billede Miezip Nybegynder
25. marts 2010 - 14:31 #3
har ikke selv prøvet det, men prøvede lige og det da ikke lige så nemt som jeg troede. har lige kigget lidt rundt, og skal lige vide skal den fil nogen sinde kunne slettets ?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
25. marts 2010 - 14:36 #4
Ikke nødvendigvis nej.
Avatar billede Miezip Nybegynder
25. marts 2010 - 14:48 #5
okay så tager du din fil, ind på egenskaber. tryk ved skrivebeskyttet. tryk på advanced. flueben i kryptere
på englesk ved mig står der "Encrypt contents to secure data"
tryk okay . tryk apply. og så har du en fil som kun kan ændres når den er på din computer,  men den kan vist heller ikke læses, åbnes eller noget af nogen andre, ved ikke om det er nødvendig,  Hvilken slags fil er det ? og hvad skal modtageren bruge den til ?

Skal ud og køre lige nu,  er tilbage om ca 90min, hvis du ikke har fundet ud af det selv
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
25. marts 2010 - 14:59 #6
Det er en video fil der skal lægges på nogle reklame USB-penne, så ja det er rimelig vigtigt at modtageren stadig kan åbne og afspille filen :).
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
24. april 2010 - 15:53 #7
Lukker.