Avatar billede mbelholm Nybegynder
04. marts 2010 - 21:03 Der er 7 kommentarer

Windows 7 - Ingen internet Problem

Heysa

Jeg har problemer med min Windows 7 med at internettet forsvinder regelmæssigt.
Jeg har en high-end computer med lovlig Windows 7 Home Premium.

Hvis jeg starter min computer op og hvis internettet er gået - går jeg ind i min lanindstillinger og sætter fast ip-adresse på min IPv4.
- sætter undernetmaske som standard - sætter standardgateway som min router's ip-adresse.

i bunden er der et flueben som lyder "valider indstillinger ved afslutning" den markere jeg.
der vælger jeg "ok" og lukker disse vindue'er ned - også validere den
nogen gange finder den fejlen som er "forkert ip-adresse" eller DHCP problem også fjerner den min faste ip-adresse og gir mig en dynamisk ip-adresse også virker nettet.

Andre gange gøre den ikke noget, også skal jeg gå tilbage til lanindstillinger også manuelt fjerne min faste ip-adresse på IPv4 også vælge "valider indstillinger ved afslutning" trykke "ok" og lukke disse vinduer ned

Også bagefter finder den fejlen som er "forkert ip-adresse" eller DHCP problem også løser den problemet og nettet virker bagefter.

Dette virker total latterligt at jeg har en "forkert ip-adresse" eller DHCP problem ! - men at jeg også ska ændre IP-Adresse for at løse mit problem.

Jeg har opgraderet min firmware i min Netgear router og har stadig samme problem.
Jeg har ligeledes opdateret driveren til mit netkort.

Min computer specs:

CPU: Core i7 3.2 GHz
RAM: 6 GB
Motherboard: MSI Intel x58 Platinum
OS: Windows 7 Home Premium

Jeg er ret sikker på at min router ikke fejler noget, for min vista bærbar kan sagtens komme på nettet uden problemer.

Jep jeg ved godt at point: 200 er højt - men dette problem går mig på.
http://hol.dk/traad.aspx?tid=516768&fid=14 på denne her hjemmeside er samme problem - bare ikke løst

Med Venlig Hilsen

Morten
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2010 - 23:33 #1
Du kunne prøve at slå ipv6 fra den kan fprårsage problemer i vista så hvorfor så ikke også i win7.
http://www.adsltips.dk/kun-lokal-adgang.php
Avatar billede mbelholm Nybegynder
05. marts 2010 - 01:17 #2
IPv6 er slået fra :)..

Jeg arbejder som Internet Supporter og alle "normale" muligheder er gået igennem - problemet er at jeg ved ikke hvorfor jeg får disse "forkert ip-adresse" og DHCP fejl.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2010 - 08:38 #3
må jeg foreslå
http://www.adsltips.dk/windowsvista-networkconnections.php

hvis du bruger google som jeg gør på min og den virker.

http://i49.tinypic.com/2rnvt6c.jpg

m.v.h
Avatar billede mbelholm Nybegynder
05. marts 2010 - 09:53 #4
#3 Du behøver ikke at vise billeder for at fortælle hvad du mener :).
Som jeg skrev i #2 arbejder jeg som internet supporter så du kunne bare have skrevet istedet for at finde et billede.

Men jeg har kun prøvet med primær DNS - og der fejlede stadig !..

Min ene ven som er tidligere Microsoft supporter kig ind i "Computeradministration" (højre klik på denne computer "administration" - gik ind i Tjenester og Programmer - bagefter Tjenester.
Og herinde satte han:
DHCP Klienprogram - Til Automatisk (højre klik - Egenskab også kan man herinde ændre det)
DNS Klient - Til Automatisk
Netværksforbindelser - Til Automatisk

Dog ska det lige siges at DHCP og DNS allerede stod på Auto.
Men efter min ven foreslog dette for mig, når jeg så har haft startet computeren op og hvis nettet var gået, gik der 2 sek. også kom nettet tilbage - dette er sket 2 gange i træk :)..

Så tror at mit problem er løst - men skriv alligevel jeres foreslag :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. marts 2010 - 10:01 #5
Til din orientering så sidder der andre med en højere It uddannelse en dig her og vi er heller ikke altvidende så hvis du åbentbar forventer hjælp så syntes jeg du burde moderere dine indlæg hermed lukkes min overvågning.
Avatar billede mbelholm Nybegynder
05. marts 2010 - 14:35 #6
#5 Du har helt misforstået noget ?!..
Hvordan kan du komme med sådan en udtalelse når jeg kommer spørgende til mit problem ?..

Hvis jeg "troede" jeg var alt vidende og så ned på folk - havde jeg ikke skrevet her for at få hjælp - tvært imod.

Jeg ønsker bestemt at du tager den holdning tilbage igen - for jeg kan godt læse imellem linierne at du har et indtryg af mig som BESTEMT ikke passer !..

Ja jeg ønsker hjælp - men jeg forventer ikke at det blir løst.
Grunden til at jeg skriver som jeg gør - det er for at undgå at få en kommentar såsom "beskriv lige dit problem noget bedre".

Jeg er ikke ude på at skabe uvenner - jeg er ude på at høre folk om der er nogen som har hørt noget som minder om mit problem - og evt. kender et løsningsforslag.
Avatar billede low-budget Nybegynder
25. maj 2012 - 09:13 #7
Det er åbenbart noget, som går igen på eksperten.dk.
Hvis man spørger på en "forkert" måde eller ikke giver point på den rigtige måde, så bliver man sablet ned af en af "genierne"