Avatar billede majbom Novice
25. februar 2010 - 11:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

backup til ftp-server eller lign.

hej experter

jeg har en nas-server som jeg gerne vil tage backup af.

umiddelbart vil jeg mene at bånd er udelukket, da der er tale om +500gb data, så jeg har tænkt på om man ikke kan få et program der tager filerne i en mappe og smider dem på en ftp-server eller tilsvarende?

det bedste ville være hvis den kun tager filer der er ændret siden sidste backup, da det ellers vil tage alt for lang tid over internettet, hvis der skal flyttes 500gb hver nat.

grunden til at jeg vil have det remote er selvfølgelig pga brand, indbrud osv.

det er muligt ovenstående ikke findes eller er en uholdbar løsning, men så vil jeg gerne høre hvad der ellers er af muligheder.

på forhånd tak
Avatar billede chalde Seniormester
25. februar 2010 - 12:42 #1
Syncback (freeware) kan: http://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html
Ganske fornuftigt sync/backup tool. Mange muligheder (herunder det ønskede med ftp og kun ændrede filer).
Avatar billede majbom Novice
25. februar 2010 - 12:46 #2
-> chalde - det kigger jeg lige nærmere på :)

lader den lige stå lidt og ser om der kommer andre bud...