Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
23. februar 2010 - 11:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Der er ikke nogen antive transaktioner (-2147168242)

jeg får fejlen "-2147168242 Der er ikke nogen antive transaktioner" ved forsøg på at sætte et felt i en tabel til null (for hele tabellen):
UPDATE [myTabel] SET myField = null

Det sker gennem en Visual Studio (.net) applikation.
Det har fejlet hidtil, indtil jeg nu lukker og åbner min database forbindelse inden jeg gør det. Så virker det.

Nogen der har fået fejlen "antive" i andre applikationer - eller skulle der måske stå "Native"
Avatar billede Syska Mester
23. februar 2010 - 12:17 #1
Tsk tsk ... endnu en grund til ikke at køre dansk ...

Laver du noget abort af en transaction, som du måske ikke kalder en "rollback tran" eller "commit tran" ?

mvh
Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. februar 2010 - 12:42 #2
Forklar lige helt eksakt hvad det her betyder:
"Det har fejlet hidtil, indtil jeg nu lukker og åbner min database forbindelse inden jeg gør det. Så virker det."

Du åbner vel altid din connection inden?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
23. februar 2010 - 12:44 #3
buzzzz: ikke så vidt jeg lige kan se i min kode.

Men jeg har læst og skrevet til tabellen forud for min 'null-stilling' af feltet - så selvom jeg mener jeg lukker forbindelsen korrekt til tabellen efter dette - så kan det da være det er nødvendigt at lukke database forbindelsen også (for derefter at åbne den igen).

Vi lukker bare denne igen, nu kan andre da få lidt hjælp hvis de får ordet Antive med i deres fejlbeskeder :-)