Avatar billede juks Novice
17. februar 2010 - 11:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

group by i dataset/row

Hej
nu har jeg siddet og tænkt en del over det her ...

jeg har et dataset hvor nogle forskelle lige tekster jeg gerne vil gruppere og tælle på. og så tilsidst skrive dem på min side efter gridview er vist.
Dvs at når dr[8]. skifter skal den gemme det et sted sammen med antallet
og når den så er færdig skrive alle linjer ud plus et count.

foreach (DataRow dr in licenses.Tables[0].Rows)
        {
        tekst= dr[8].ToString();

        }
Avatar billede janus_007 Nybegynder
17. februar 2010 - 14:09 #1
Hvilken version af .Net udvikler du op imod?
Avatar billede platik Nybegynder
17. februar 2010 - 15:53 #2
Er ikke helt sikker på hvad du vil, men kan du ikke bare smide dine dr[8] i en List<string>, og tilsidst udskrive listen samt lave en count?
Avatar billede juks Novice
18. februar 2010 - 23:28 #3
ja måske ikke så smart forklaret. men er kommet frem til det her og det virker . men hvordan får jeg så skrevet det pænt ud. da det jo faktisk er en 2 X y tabel

min løsning blem

  foreach (DataRow drt in typer.Tables[0].Rows)
        {
            tekst = drt["text"].ToString() ;

            foreach (DataRow dr in dt.Rows)

          {

          if  (tekst == dr[8].ToString())
              {

                  j++ ;
              }

          tt = tt + (j.ToString() +".stk - "+ tekst+"<br />" );
          j = 0;
        }

        PlaceHolder1.Controls.Add(new LiteralControl(  tt ));
Avatar billede platik Nybegynder
19. februar 2010 - 11:26 #4
Hvad vil du gerne have det skrevet ud på i stedet? ListBox, gridview, repeater eller?

I stedet for;
tt = tt + (j.ToString() +".stk - "+ tekst+"<br />" );
kunne du skrive;

Listbox1.Items.add(j.ToString() +".stk - "+ tekst)

og droppe alt hvad der hedder og bruger tt.

Kræver så du har en listbox hvor id/name = Listbox1.
Avatar billede juks Novice
19. februar 2010 - 11:55 #5
ja men problemet er at teksten ikke kommer ud korrekt.
ville gerne have det formateret, så det står pænt i 2 kolonner
Avatar billede juks Novice
19. februar 2010 - 12:55 #6
lavede en ny datatabel og smed det ind i e gridview , er det den korrekte måde at gøre det eller

DataRow workRow = udskriv.NewRow();
            workRow[0] = tekst;
            workRow[1] = j;
            udskriv.Rows.Add(workRow);

          workRow.EndEdit();
Avatar billede janus_007 Nybegynder
21. februar 2010 - 15:14 #7
Det er en forkert måde at løse det på, alt for besværligt. Brug databinding istedet og klar formateringen på .aspx-siden.
Avatar billede juks Novice
21. februar 2010 - 15:41 #8
hvordan kan jeg formatere mit gridview, når der ikke er angivet nogle kolonner etc !

det gør jeg jo først i koden!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. februar 2010 - 19:08 #9
Kig lidt nærmere på DataBound og RowDataBound :)

Men post lidt mere kode, det gør det nemmere at pege dig i den rigtige retning.
Avatar billede juks Novice
23. februar 2011 - 08:21 #10
janus .. du får point for forsøget :-)