Avatar billede carnudo Nybegynder
10. februar 2010 - 20:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spying on my own kids.

Hej, findes det et program som jeg kan installere på mine børns computere sådan at jeg får mails med de steder de har besøgt? og andre ting måske?
Det må være noget de ikke ved de har, og heller ikke noget antivirus kan opdage, findes det noget sådan?
Jeg er bange for at mine børn har begyndt at snakke med folk der bruger narkotika og min datter en mand der er for gammel til hende.
Mine børn ved en masse om IT derfor må det være noget der ikke kan opdages, Jeg vil kunne installere det men bagefter aflevere computeren til min søn og kunne få ting via mail da han nogle ganger tager sin pc til venner.

Er det muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2010 - 20:22 #1
Var der ikke noget bedre at tage en alvorlig snak med dem????
Avatar billede carnudo Nybegynder
10. februar 2010 - 20:24 #2
Det har jeg, men den ene har allerede været i fengsel, og min pige er gravid og kun 16 år gammel, vi tror det er en mand over 40 og hun vil ikke sige noget....
Avatar billede off-line Nybegynder
10. februar 2010 - 22:10 #3
Enig med Arne. Den eneste brugbare vej - hvis der da er nogen - er
gennem forståelse og tillidsfuld samtale. Lusket udspionering er
bestemt ikke løsningen. Og hvis dine børn finder ud af, at du
udspionere dem, er tilliden færdig for altid.
Men jo der findes den slags spyware, masser; men heldigvis er
spywarescannere blevet meget bedre til at finde dem og afmontere
dem. Og når dine børn ved en masse om IT, ved de vel også, at de
skal installere antispyware.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2010 - 20:34 #4
Enig.
Du kan jo ikke ligefrem komme bagefter:
"hey jeg spionerede forresten på alt hvad i laver med jeres computere, og nu ved jeg bl.a. bl.a. ...."

Det eneste du kan gøre er gennem samtale. Måske i skal igennem mange samtaler, før de åbner op. Vigtigst er det at du ikke bliver utålmodig, men lader DEM bestemme hvornår de er klar til at fortælle hvad du gerne vil høre.
Avatar billede f-arn Guru
12. februar 2010 - 21:43 #5
Mine børn ved en masse om IT

Hvordan ved du så at de ikke allerede har gjort det samme på din PC?

Desuden, hvis de fik den mindste mistanke, kunne det jo være at de spurgte om råd. Enten her eller på Spywarefri.
Jeg tror ikke der er ret mange keyloggere der ikke kan findes, enten med antispyware programmer, eller ved hjælp af logs.
Avatar billede carnudo Nybegynder
14. december 2011 - 09:23 #6
closing
Avatar billede carnudo Nybegynder
05. juni 2012 - 20:37 #7
ghg