Avatar billede jff.heino Nybegynder
09. februar 2010 - 21:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

valg af 5 ghz router

Hej

Jeg har undersøgt lidt om dual-band router da jeg skal til at streame hd video fra min qnap 219p trådløst til min ps3...

havde besluttet mig for DIR-855 fra D-link, men "folk" skriver lidt negativt om den.. så nogen der har bud på alternertiv ?

Ja. vil have 5 ghz, da streaming af hd til ps3 er første trin, snart kommer nye tv med indbygget dnla trådløst osv. så vil gerne være lidt på forkant.

gode råd modtages med kyshånd, tak
Avatar billede smartebenny Nybegynder
10. februar 2010 - 09:02 #1
Har en DIR-855, og der fungere bare perfekt.
Hvad har du set af negativt om den ?

Men din PS3 har da hverken N eller 5Ghz, så der må du sætte en bridge på.
Avatar billede jff.heino Nybegynder
10. februar 2010 - 22:32 #2
taget fra anmeldelse Edb-priser

--------  klip  ------------
Negativt:

1. Opsætning/konfigurering er ikke for begynder.

2. Prisen er alt for høj.

3. Stabiliteten på 5 MHz er meget svingende.

-------------------------------------------------------------

Positivt:

1. Rækkeviden samt stabiliteten på 2.4 MHz er imponerende

2. Sikkerheden er i top.

3. Og så er den strømbesparende

Link til stortest: http://www.pcworld.dk/art/10001?page=7

Efter min mening så fortjener dette produkt kun 3 stjerner

Denne router imponere ikke mig,havde forventet meget mere.

-------------  klip -------------------

bryder mig ikke om hvis 5 ghz båndet ikke er stabilt, og ja, lige med hensyn til ps3, er det ikke det store problem, men som skrevet vil jeg benytte server som hd-mediaplayer trådløst, og efter sigende skal 5 ghz båndet være reserveret netop til streaming.

men lyder da lækkert din virker upåklageligt, kører du med 5 ghz ?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
11. februar 2010 - 21:04 #3
Jeg bruger begge. Både 2,4Ghz og 5Ghz.

Og 5Ghz er ikke mere ustabilt. Men det er en "kendt hemmelighed" at rækkeviden på 5Ghz ikke er lige så lang som på 2.4Ghz. Men du vil ikke have så mange forstyrrelser fra andre netværk.

Endvidere er opsætningen af router "nem" om du spørger mig. Men man skal da vide lidt om tingene.
Avatar billede jff.heino Nybegynder
25. februar 2010 - 17:43 #4
Hej

Så fik jeg købt én, dine ord tog jeg for gode vare :o)

Smid et svar og få lidt point
Avatar billede smartebenny Nybegynder
25. februar 2010 - 20:29 #5
samler ikke på points, så dem må du gerne beholde.
Avatar billede jff.heino Nybegynder
26. februar 2010 - 00:10 #6
svar