Avatar billede henrik73 Nybegynder
14. januar 2010 - 14:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

export til .csv via ftp

Hej eksperter,

Hvad vil efter jeres mening være den smarteste løsning på følgende problemstilling?

Vi er ikke databasehajer, men vi vil gerne 1 gang i døgnet køre et job (automatisk), som eksekverer en sql-query mod en database (på mssql2005-server), gemmer resultatet som en semikolon-separeret flad fil (helst .csv ellers .txt) på en FTP-destination.

Vi kan gennem SSIS lave en .dtsx-fil som eksekverer query'en og gemmer en .csv på eget netværk.
Kan man (evt. via visual studio) modificere sådan en fil til at kunne tilgå en ftp-lokation med brugernavn/adgangskode og gemme filen der? Eller ska man ud i noget andet software til efterfølgende at ftp-flytte filen fra eget netværk til ftp-lokation?
Kan man schedulere sådan en fil til gentagne gange at køre på et bestemt tidspunkt, eller skal man ud i noget med noget windows-scheduler på en maskine som står tændt?

På forhånd tak for al hjælp, der kan lede os i den rigtige retning...
14. januar 2010 - 14:21 #1
Velkommen til E. ..

... jeg kender ikke en dyt til den første del *S* ...

Men mht "...noget andet software til efterfølgende at ftp-flytte filen fra eget netværk til ftp-lokation..." - det kan gøres vha en 'dum' *.cmd/*.bat fil med en håndfuld linier. Den kan skydes af manuelt eller på et bestemt tidspunkt via nævnte windows-scheduler ...

Jeg prøver at finde en tråd om dette 'trix' ...
Avatar billede 2c Nybegynder
14. januar 2010 - 14:22 #2
Der er en task i SSIS som hedder FTP task. Den kan i bruge. Den virker lige ud af boksen, så i kan skrive servernavn, password mm direkte ind i.

Alle SSIS pakker kan sættes til at køre en gang i døgnet på jeres MS SQL server 2005 i SQL server agenten.