14. januar 2010 - 12:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Email med attachment og certifikat.

Jeg arbejder som frivillig en dag om ugen (eller mere efter behov) i en velgoerende organisation (i Belgien) med det formaal at laere mere datalogi.  Og hvis jeg ikke vidste det allerede saa opdager jeg at der er meget at laere.

Jeg arbejder paa en pc med windows-XP.  Den er forbundet til et lille lokalt network.

Jeg er nu stoedt paa dette problem:  Naar jeg forsoeger at sende email med attachment (et word dokument bliver jeg stoppet af denne besked (min oversaettelse fra hollandsk:)  Paa den server du er forbundet med bruges der et sikkerheds certifikat som ikke kan kontrolleres.  Der er en certifikat kaede, men kaeden er udloebet i en basiscertifikat der ikke bliver fortroet af certifikat list provideern.

Certifikat informationen er denne:  Windows har utilstraekkelig data til at kontrollere dette certifikat.

Udstedt til relay.secure-mail.be
Udstedt af GlobalSign ServrSign CA
Geldig 22/9/2009 - 22/9/2011

Under certificerings-sti staar der:  udstederen af dette certifikat kan ikke findes.

Der er paa serveren en COMODO firewall.  For at goere et eller andet satte jeg firewallen ud og proevede igen, men med samme resultat.

Er der nogen der kan hjaelpe mig med at forholde mig til dette, enten en maade at fikse det paa eller en maade at saette certifikatet ud af kraft?
15. januar 2010 - 11:21 #1
I gaar lykkedes det mig at forbigaa problemet ved at klikke videre og saa faa emailene ud med word attachment.  En af dem var til mig selv.  Men da jeg kom hjem kunne jeg ikke aabne word dokumentet, det var korrupt.  Jeg haaber det kun er hos mig, men jeg er ved at indhente tilbagemeldinger fra andre modtagere om de har haft lignende problemer.  Hvis ja maa jeg finde ud af om det har noget at goere med det manglende certifikat.  Har nogen haft lignende erfaringer?  Kan nogen give mig et skub i den rigtigt retning for at forstaa hvad ovenstaaende beskedder betyder og hvad jeg skal goere?
16. januar 2010 - 06:23 #2
Det var en skam.