Avatar billede jps6kb Novice
14. januar 2010 - 10:25 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Kopiere MSSQL Express over i MSSQL 2005, Surftown

Hey,

Er der nogen der har erfaring med, at kopiere en Express DB over i server 2005 ved Surftown?

Normalt ville jeg attache mdf filen, men det har jeg selvfølgelig ikke rettigheder til. Any ideas?
Avatar billede madand Nybegynder
14. januar 2010 - 10:32 #1
Kan du lave en backup af den og så restore den på surftown
Højreklik på databasen->Tasks->Back Up

Eller det måske det du har gjort? :)
Avatar billede jps6kb Novice
14. januar 2010 - 11:46 #2
Jo, det kunne jeg måske. Ved du hvordan jeg connecter til en MDF i SSMS? Arbejder ikke normalt med Express databaser. :)
Avatar billede Syska Mester
14. januar 2010 - 11:56 #3
Din express db må vel komme fra en database du kan connect til ?
Avatar billede jps6kb Novice
14. januar 2010 - 12:11 #4
Jeg har bare databasen liggende som lokalfil. Jeg kan godt starte en lokal webserver op, med applikationen der læser den, men jeg synes ikke at kunne fange dén instans af MSSQL.

Alternativt kan jeg selvfølgelig sætte en temp.server op og installere MSSQL på den og så scripte den der - men det er jo bare lidt bøvlet hvis man kan gøre det på en anden måde.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 16:25 #5
SQL server (og express edition) har en udmærket export og import funktion. Jeg har selv benyttet for at få mine databaser fra henholdsvis min egen computer til mit websted og omvendt.

Højreklik på databasen i 'Object explorer' og vælg ' tasks' og herefter 'Export data'.

Du skal herefter specificere credentials for henholdsvis den lokale database og remote databasen, samt selvfølgelig stien til remote databasen.

Det er muligt at vælge alle tabellerne på én gang, men min erfaring er, at dette ikke er godt, da sql server tilsyneladende tager dem i ret tilfældig rækkefølge, hvilket medvirker til en masse fejl (på grund af constraints osv) så man er nødt til at starte forfra.
Avatar billede jps6kb Novice
14. januar 2010 - 16:32 #6
Det lyder super, men hvorledes får jeg fat i min express db i Sql server management studio? Altså, den lokale fil.
Avatar billede Syska Mester
14. januar 2010 - 16:39 #7
Hans svar lyder til at kræve en SQL Server Express DB, hvor du så kan attach den.

Men ... du kan jo sætte din SQL server til at starte manuelt, så er det ikke et så stort overhead for din computer ... og du får også et bedre interface ( efter min mening ) til at arbejde med din DB i.

Har aldrig prøvet den anden måde, men synes VS sutter til DB arbejde.

// ouT
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 16:43 #8
Altså, hvis du har .mdf filen så ville jeg nok bare sende den til SurfTown og få dem til at attache den mod et mindre beløb.

Jeg troede du havde det kørende lokalt.

Men ellers er det vel 'bare' at installere Magagement Studio Express http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C243A5AE-4BD1-4E3D-94B8-5A0F62BF7796&displaylang=en og så attache den og eksportere dine data til remote database...
Avatar billede jps6kb Novice
14. januar 2010 - 16:53 #9
Ja, det fandt jeg også lige frem til, men jeg har sgu ikke rettigheder til noget som helst... så jeg tror bare jeg laver et program til at synk'e det... nok det billigste.

Smider i alle lige et svar? Så må i dele.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 20:33 #10
Svar
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 20:33 #11
Svar
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 20:34 #12
Øhhh, nu kom den på to gange?
Avatar billede Syska Mester
14. januar 2010 - 21:31 #13
svar