Avatar billede janemil Nybegynder
05. januar 2010 - 20:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 tables vil lave relation - men dårlige data

Har en database som har været i drift mange år.

2 tables

Fotograf:
ID
Navn

Billede:
ID
FotografID
Filename

Nu vil jeg så lave en relation mellem de 2 tables. Men tilsyneladende er der nogle records hvor der findes billeder med et fotografID som ikke findes mere.

Søger en måde/select, som kan finde de Billed ID'er, som har en slettet fotograf.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 20:20 #1
SELECT * FROM [Billede] WHERE [FotografID] NOT IN (SELECT [ID] FROM [Fotograf])
Avatar billede janemil Nybegynder
05. januar 2010 - 20:50 #2
Tak. Lig gerne svar.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 21:04 #3
Svar :)