Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. december 2009 - 01:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Session events - hvornår?

Hej,

Har kig på session events fortiden, og forstår det ikke helt.

Hvornår skal man bruge session events? -hvad er det specielt godt for indenfor webudvikling?

tak på forhånd ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2009 - 01:53 #1
Mener du Session_OnStart og Session_OnEnd ?

Det kan bruges til fjollede tællere af hvor mange brugere der er online.

Det kan evt. bruges til noget oprydning ved session timeout.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. december 2009 - 02:15 #2
tak arne ;-)

udover statistikker, er der ellers andre ting, man kan proppe i den? -og hvad mener du helt præcis med oprydning?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2009 - 02:27 #3
Proppe i hvad ?

Man gemmer data i session, men session events er kode der bliver udført ikke noget man kan gemme i.

Med oprydning mener jeg et eller andet som skal ændres når en bruger har forladt sitet.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. december 2009 - 02:47 #4
proppe i global.asax filen! ;-)

Vil du mene at en global.asax fil er noget, som virkelig er nødvendigt til et website? -Er det ikke ligeså nemt, hvis ikke bedre at arbejde ren code-behind?

hvad mener du?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2009 - 03:11 #5
Jeg tror at det er betydeligte sværere at lave det uden global.asax.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. december 2009 - 19:59 #6
ok tak for dit svar.. ;-) nu vi snakker om svar. Smider du så et? ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2009 - 20:44 #7
kommer her