Avatar billede neo3000 Nybegynder
15. december 2009 - 01:39 Der er 1 løsning

Problem med EDMX, Entity Framework i Visual Studio 2008

Hej alle..

Jeg har et problem, som efterhånden går mig på..

Skal skrive en fin synopsis, som jeg skal til eksamen i, i LINQ to Entity Framework.

Problemet ligger i, at lige pt. sidder jeg og prøver at rode lidt med mit EDMX i VS2008 (har leget meget meget lidt med det før, har heldigvis lige en ferie til at blive stærk i det).

Jeg har tilknyttet samtlige af mine store procedures, men får et hav af fejl, hvor der står følgende i alle (med lidt ændringer, fra tabel til tabel)

Error 2048: The EntitySet 'Employee' includes function mappings for AssociationSet 'FK_Employee_Designation', but none exists in element 'DeleteFunction' for type 'PayRollModel.Employee'. AssociationSets must be consistently mapped for all operations.

Selve databasen er noget jeg har fået udleveret af min vejleder, så det burde jo i teorien virke.

Hvis nogen har en database som er nemmere at komme igang med, og øve sig lidt på, så er I meget velkomne til at sende et link, eller sende den til mig på anden måde.

Men et svar på, hvorfor at jeg får den fejl, ville være perfekt, for er ved at gå lidt i panik over det efterhånden.

På forhånd tak
- Henrik
Avatar billede neo3000 Nybegynder
17. april 2013 - 10:06 #1
Lukkes