Avatar billede mahyar Nybegynder
02. april 2009 - 18:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tabel med Postnr/By/Region

Hej

Nogle der kan hjælpe mig med at finde en tabel med alle postnumre, med tilhørende distrikt og region?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. april 2009 - 18:48 #1
Måske Arne kan hjælpe dig:

http://www.eksperten.dk/spm/789733
Avatar billede mahyar Nybegynder
03. april 2009 - 11:40 #3
Tak for svaret.

jeg har en sql server 2005 express edition. Og der kan man ikke importere data fra en excel fil. Hvad kan jeg gøre for at få de data i min database?
Avatar billede 2c Nybegynder
03. april 2009 - 11:57 #4
Jeg laver et SQL script når jeg kommer hjem far arbejde og ligger op :-)
Avatar billede mahyar Nybegynder
03. april 2009 - 12:04 #5
Du skal have mange tak :)
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2009 - 18:25 #6
Et hurtigt spørgsmål - er det korrekt antaget at din xls-fil kun indeholder 1-til-mange relationer? Mig bekendt følger postnumrene ikke kommunegrænserne så indholdet er vel næppe helt korrekt.
Avatar billede mahyar Nybegynder
03. april 2009 - 18:37 #7
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2009 - 22:36 #8
Kun så længe man vil acceptere en vis fejlmargin - som sagt er der i virkelighedens verden ikke en 1-til-1 relation mellem kommune og postnummer (postnummer er posten ansvar, kommune er politik), men det er netop sådan filen er bygget op og derfor vil der være en lille fejlmargin.
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2009 - 22:39 #9
Ah - nu jeg kigger nærmere efter kan jeg se at fx 3400 rigtig nok ligger under flere kommuner så det ser måske ikke helt skævt ud alligevel, bare man er opmærksom på strukturen i filen :)
Avatar billede 2c Nybegynder
04. april 2009 - 07:55 #10
Hej mahyar,

Jeg har lavet et script der ligger her:

http://www.clauskc.dk/Regionsinfo.sql

Det bruger dog skemaet sport. Det var fordi jeg brugte det i forbindelse med at jeg lavede en sportshjemmeside(www.perfmon.dk). Det må du selv ændre når/inden du har læst dataene ind.

keysersoze: Ja, der er en 1 - * mange relation fra postnummer til kommune, da et postnummer, som du siger, jo kan høre til flere kommuner.

Relationen mellem postnummer og kommune har jeg vist en gang i tidernes morgen fået fra en fil fra postdanmarks hjemmeside, så den burde være god nok(Med tidernes morgen forstås naturligvis for lang tid siden, men efter 1/1 - 2007 :-). Relationen fra kommune til region har jeg fået fra et andet projekt jeg har været på en gang.
Avatar billede keysersoze Guru
04. april 2009 - 10:06 #11
Der er bare mange der glemmer netop dette - og din opbygning indbød nemlig ikke direkte til at problemet var løst her. Det er dog også - med al respekt - kun løst delvist, for det er vist ikke i mange postnummer-tabeller det er tilladt at have det samme postnummer flere gange :)
Avatar billede 2c Nybegynder
04. april 2009 - 12:26 #12
Nej, det har du egentlig ret i.

Der burde egentlig laves en tabel til, som var en mange til mange relation mellem postnummer og kommune.

Nå, så er der lidt arbejde til en fredag eller lørdag aften, hvor jeg ikke har noget at lave :-)
Avatar billede keysersoze Guru
04. april 2009 - 12:35 #13
;)