Avatar billede anri Novice
13. februar 2009 - 12:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SMTP server

Jeg skal lige bruge noget input fra nogen der ved lidt mere om emnet end jeg.

Jeg står i den situation at jeg har en pc der skal stå og samle mails op og lægge dem ind i en SQL server.

Jeg har sat en DNS MX record til at pege på serverens eksterne IP nummer, men nu skal jeg have strikket et program sammen, som opsamler de indkmne mails, og propper dem ind i en SQL server..

Jeg har googlet lidt på emnet, og kan ikke helt blive klog på, hvad det er for en funktion der modtager mails via MX records..
Er det "bare" en normal SMTP server jeg skal emulere på port 25?

Hvis det er, er der så nogen der kender færdigsyede .NET komponenter til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2009 - 14:56 #1
Ja. Du skal lave en SMTP server som lytter paa port 25 og forstaar RFC 821 og 822 (laes: de nyere RFC'er som har erstattet disse).
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2009 - 14:57 #2
Er du sikker paa at det er optimalt selv at lave en SMTP server ?
Avatar billede anri Novice
14. februar 2009 - 10:34 #3
Nej, hvis der findes nogle produkter på markedet hvor jeg på en eller anden måde kan få snuden ind i alle indkomne mails (via .NET frameworket), så kan det være det er en smartere løsning.
Avatar billede anri Novice
14. februar 2009 - 10:37 #4
...men du svarede på mit spørgsmål Arne, så smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2009 - 17:05 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2009 - 17:05 #6
og et svar