Avatar billede kristian_a Nybegynder
12. februar 2009 - 15:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer har inden LAN forbindelse under netværksforbindelser!?

Hej alle sammen!

På min bærbare der lige er blevet formateret er jeg løbet ind i et problem, som faktisk har været der før men jeg har ikke haft behov for at ordne det.
Inde under netværksforbindelser (Network Connections) viser den at jeg ikke har en Local Area Connection tilgængelig. Da den sagde det gik jeg ud fra det var et driverproblem, så jeg købte driver detective der har fixet alle drivers. Men den viser stadig ikke nogen LAN forbindelse.

Jeg bruger dette:
Windows XP
HP DV9643eo

Hvis der er flere ting i har brug for at vide skal i bare sige til.

På forhånd tak!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. februar 2009 - 16:01 #1
Har du tjekket at Ethernet ikke tilfældigvis er deaktiveret i BIOS eller lignende?
Avatar billede kristian_a Nybegynder
12. februar 2009 - 16:09 #2
Nej det har jeg nu ikke tjekket, hvor i biosen er det man kan se det ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. februar 2009 - 16:20 #3
Under opstart trykker du DEL, F2 eller lignende. Gå så BIOS igennem trin for trin. Det er bare for at udelukke den mulighed.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. februar 2009 - 16:23 #4
tjek din enhedshåndtering om der er nogle ukendte enheder.
Avatar billede kristian_a Nybegynder
12. februar 2009 - 16:25 #5
Der er ingenting under biosen hvor jeg kan kontrollere noget ethernet :s
Avatar billede kristian_a Nybegynder
12. februar 2009 - 16:27 #6
Der er ingen ukendte enheder, jeg har som sagt brugt driver detective til at installere drivere til alle enheder på computeren, så det hele burde egentlig bare spille. Men selve hardwaren registrerer der er et kabel i da der er en lille lampe der lyser ved siden af kablet
Avatar billede riversen Nybegynder
12. februar 2009 - 16:31 #7
du skrev kun du havde brugt driver detective til at fixe drivere. Ikke at du havde verificeret, at den faktisk gjorde jobbet ordentligt.
Avatar billede kristian_a Nybegynder
12. februar 2009 - 16:35 #8
Nej det er så min fejl, men jeg har lige tjekket igen. Og den
siger "This device cannot start (Error: 10) under det her
Network adapters:
1394 Net Adapter
NVIDIA mForce Networking Controller
Avatar billede sleeper Nybegynder
12. februar 2009 - 22:39 #9
Hej

er din computer oprindelig med XP eller var der Vista på da du købte den?

Jeg har lige tjekket HP's hjemmeside, og der er kun LAN drivere til Vista, og ikke til XP.
Så det tyder på at computeren ikke er fuldt kompatibel med XP
Avatar billede kristian_a Nybegynder
13. februar 2009 - 21:34 #10
Den er oprindeligt leveret med vista, men jeg havde akkurat samme problem da jeg havde formateret sidste gang og installeret vista.
Avatar billede sleeper Nybegynder
17. februar 2009 - 13:37 #11
Så vidt jeg kan se, levere HP kun netværksdrivere til Vista
Derfor kan jeg ikke give dig nogen løsning til, hvordan du løser dette i XP