Avatar billede pbcomx Nybegynder
29. januar 2009 - 21:30 Der er 9 kommentarer

Hjælp Til at finde program

Hey jeg kunne godt tænke mig et program.
Hvor jeg fra min computer kan som admin checke og styre mine andre computere hvor de så er "Members" nogen der har et godt program der kunne bruges til dette?

Ps. Kunne ikke finde nogen kategori der passede med dette..?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. januar 2009 - 21:47 #1
Ingen bedre kategori end under PDA???

En PDA er en lille håndholdt computer... - i dag stort set ved at smelte sammen med mobiltelefonen. Er det sådan en du ønsker et program til?

Og hvad er det du vil kunne tjekke og styre?
Avatar billede pbcomx Nybegynder
29. januar 2009 - 22:07 #2
Jeg kunne godt tænke mig at kunne side foran min computer og så checke hvad for nogle computere der er online og hvor meget internet de brur?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. januar 2009 - 22:55 #3
Hvis maskinerne sidder på det lokale netværk, kan du jo bare pinge dem. Hvad netforbruget angår bliver det sværere, for det kræver jo at trafikken registreres et sted.

Hvis ikke maskinerne sidder på lokalnettet, kan den gratis service på www.logmein.com måske bruges?
Avatar billede pbcomx Nybegynder
30. januar 2009 - 18:48 #4
Ja det har jeg prøvet men det er ikk lige sådan jeg vil ha det for der er alle jo admins, Jeg skal bruge et hvor der er en der er admin og alle andre er Members.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
30. januar 2009 - 18:49 #5
Og et program der kun skal installeres på Admincomputeren og alle members computer skal man ikk installere noget..?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2009 - 19:45 #6
Du slipper ikke for at installere en klient/agent på klientPC´erne. Hvis verden var bygget sådan op, tror jeg der var flere hackere :-)

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at "alle er admins" - www.logmein.com kræver at du installerer et klientprogram på de enkelte PC´ere - men derefter kræver det skam ikke at man er administrator, når maskinen fjernstyres.

Og med mindre du har helt styr på netværket mellem "administrator" maskinen og klientmaskinerne, er det det eneste koncept jeg kender der faktisk virker. Alle andre programmer vil kræve at der er åbnet for kommunikationsporten i diverse routere/firewalls.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
30. januar 2009 - 23:48 #7
Okay Ville sådan set ikk Fjernstyre noget det er bare meningen at det skal kunne checke om de er online og hvor meget internet de bruger
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. januar 2009 - 09:10 #8
Jeg kender ikke umiddelbart noget der kan det, uden installation af klientsoftware

Og jeg kender slet ikke noget gratis :-)

Prøv at lukke dette spørgsmål og genopret det under Styresystemeer->Workstation->Windows XP - der er mange flere der følger med, end her under PDA...
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 10:01 #9
Okay.
Tak for hjælpen.