Avatar billede skovjuul Nybegynder
18. januar 2009 - 13:43 Der er 1 løsning

Valg af modem til sms/mms-gateway

Da jeg ikke er tilfreds med min nuværende sms-gateway-udbyder af vil jeg lave min egen sms-gateway.

Jeg har et Siemens MC35i som jeg har arbejdet en del med men hvis jeg nu også gerne vil lege med flere muligheder så som MMS eller at kunne sende java(spil) til en mobiltelefon hvilket modem skal jeg så stile imod (MMS vigtigere end java-delen)? Vil gerne kunne nøjes med at bruge AT-kommando'er da jeg ikke er helt fortrolig med den anden type (kan ikke huske hvad den hedder, men den er dybt kryptisk :).

Hvis jeg også vil lave en tlfsvarer/omstillingsprogram, som evt. kan afspille en besked og omstille til forskellige mobiltelefoner alt efter hvad opkalderen trykker eller optage en besked, så kan jeg vel nøjes med Siemens MC35i modem'et eller skal det være et internt modem som går via en "gammeldags" vægforbindelse?

Tak for hjælpen
Jesper
Avatar billede skovjuul Nybegynder
17. januar 2010 - 21:23 #1
Lukker gamle tråde