Avatar billede skytten_4200 Nybegynder
15. januar 2009 - 08:42 Der er 7 kommentarer

Testprogram til at finde det svage punkt i ens pc.

Hej !
Findes der et testprogram som kan påvise hvor begrænsningen i ens pc. Jeg tænker på er det grafikkortet, er det manglende RAM eller bare en dårlig konfiguration der er skyld i at min pc er langsom.
PC'en er en Scaleo-T med en 3,2 processor så processoren er ikke begrænsningen.
Hvad kan bruges af testprogram ?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 08:46 #1
det her og det hedder secunia og er gratis

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

m.v.h
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
15. januar 2009 - 08:57 #2
treatmenice: Øh, det program er da til at finde programmer som ikke er opdaterede og som har kendte sikkerhedsproblemer. Det har da intet med spørgsmålet at gøre?

skytten_4200:
Bruger du Windows Vista? Det har en funktion der rater dine forskellige komponenter. Dit spørgsmål er svært at besvare for det afhænger fuldstændig at det program som du bruger computeren til, hvad flaskehalsen kunne være. Hvad er der ellers af komponenter i din computer? Og hvad er det konkret for en processor? Clock-hastigheden (3,2) fortæller intet uden at vide hvilken model det er. Man lavede også processorer for 5 år siden med en clock på 3,2 Ghz...
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 08:57 #3
hvis det bare er generelle oplysninger om din pc kan du bruge SIW som er gratis og du skal hente siw standalone ude til venstre.

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 09:04 #4
schwarz84 ok og det er da godt du fortæller mig - det ville tjene dig ikke at komentere andres indlæg men overlade det til spørger hvad han/hun vil bruge - det er det der er meningen med at alle kan hjælpe og nogen gange kan et forkert svar give en anden ide og så videre men du er da velkommen i din egen tråd at tage debatten op hvis det er det du vil.

"eller bare en dårlig konfiguration"  + "begrænsningen" det kunne være software der drillede.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 09:15 #5
en forkert link men her er den rigtige til siw standalone

http://www.gtopala.com/siw-download.html

beklager
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
15. januar 2009 - 11:17 #6
treatmenice: Jeg fortæller dig jo bare at du svarer på noget fuldstændig andet end der bliver spurgt om. Der bliver spurgt til flaskehalse i hardwaren og du lægger et link til et program der kan fortælle om der er kendte sikkerhedsfejl i nogle af de installerede programmer. Jeg mener da klart at det er til gavn for tråden at præcisere hvad den handler om når du er så åbentlyst i tvivl om det...

skytten_4200:
Prøv at downloade everest (http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=CE&lang=en) og læg informationen herind. Så kan vi se lidt på det. Du må også meget gerne skrive hvilke programmer du bruger og hvilke der yder dårligt.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
15. januar 2009 - 22:28 #7
perfmon, er i OS