Avatar billede fjorbak Forsker
12. januar 2009 - 17:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg driver på pda

Hej gutter
Jeg har en HP Pocket 2200 den har været ude af drift i 2 år og nu har jeg behov for at komme igang med den igen, hvordan får jeg lagt driver til GPSen over på den jeg har original CD. Nogen der har en ide, ligeledes hvilken version skal jeg bruge.

Jan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2009 - 21:57 #1
Hvad er det for en GPS, der skal bruges driver til?? Normalt sidder en GPS på en seriel port - enten bluetooth eller direkte på PDA´en, og så er det blot et spørgsmål om at finde den rette COM port og hastighed (baudrate).
Avatar billede fjorbak Forsker
13. januar 2009 - 13:09 #2
Hejsa Ole

Undskyld jeg først svarer i dag, men det er en holux 270 den sidder i toppen af PDA og ja nu du siger det så er det rigtigt men hvilken seriel port er det og hvordan fanger jeg den ???

Jan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2009 - 22:17 #3
Prøv evt. at se denne side: http://www.motherboardpoint.com/t129302-re-driver-wont-install-for-holux-gm270-cf-gps.html

Kan ske der er noget at hente...

http://www.gpspassion.com/Hardware/Reviews/HoluxCF.htm ser ud til at være en slags hjemmeside for GPS´en - men pas på - der er ret mange popups... - og downloads eksisterer ikke længere. Men konfiguationssiden kan måske også hjælpe: http://www.gpspassion.com/Hardware/Reviews/HoluxCF.htm#Settings:

Men noget tyder på at default i Windows Mobile 2003 er Com5 og 4800 baud.

Ellers tror jeg ikke jeg kan hjælpe, uden at have dimsen i hånden :-/
Avatar billede fjorbak Forsker
11. juni 2010 - 11:18 #4
Lukker
Avatar billede fjorbak Forsker
11. juni 2010 - 11:19 #5
Tak
Avatar billede fjorbak Forsker
11. juni 2010 - 11:19 #6
Lukker