Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
30. november 2008 - 09:11 Der er 11 kommentarer

Problem med Netbank.

Jeg kan kun logge på Nordea Netbank v.h.a. ny pinkode og selvfølgelig kodeord. Jeg kan så se min netbank, men ikke betale regninger. Prøver jeg det, vil den ikke genkende mit kodeord, som man skal indtaste for at godkende betalingen. Den skriver at kodeordet er forkert og at man nu har x antal forsøg igen. Logger jeg af og prøver at logge ind igen, sker det samme. Kodeordet genkendes ikke. Jeg er 100 5 sikker på at jeg taster det rigtige kodeord.
Jeg har naturligvis talt med Nordea Support, man de er ikke i stand til at hjælpe.
Så hver gang jeg vil se min netbank må jeg oprette mig med ny pinkode. Min PC kører eller helt perfekt. Intet snavs eller andet.Forsøg med et andet tastatur gjotde ingen forskel.

Nogen ideer?

Med venlig hilsen
Ingolf Jonassen
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 09:25 #1
prøv det her.

start explorer op og i højre øverste hjørne gå i funktioner-sikkerhed-websteder du har tillid til-tryk nedenunder på websteder-føj dette websted til zonen

der kan stå http://  og så bankens webadresse
lav en ændring til https://  og så bankens webadresse

det folanger nogle banker

husk at din java er opdateret

http://www.java.com/en/download/index.jsp

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 11:11 #2
Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
30. november 2008 - 12:56 #3
Hej treatmenice og samsonjens og tak for kommentarerne.

Det stod korrekt under websteder du har tillid til, altså sét var med.

N.h.t. Java var der godt nok en gul bil under punkt 9 men jeg havde allerede den seneste udgave 1.6.010. Jeg har heller ingen toolbarer installeret.

m.v.h.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 13:05 #4
Han skmriver også i sit spørgsmål at han har den sidste java installeret, men at han skulle installere en ny fra znn.dk.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 13:05 #5
prøv at afinstallere alt med java via kontrolpanel

genstart pc og rens den for gamle nøgler i regedit

du kan bruge ccleaner

http://www.ccleaner.com/download

eller

Advanced SystemCare Free 3.0

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

instaler så java igen.

http://www.java.com/en/download/index.jsp

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 13:06 #6
Avatar billede Regmos Praktikant
30. november 2008 - 20:28 #7
Hvis du bruger Vista kan det måske hjælpe at slå BrugerKontoKontrol (UAC) fra.
Jeg havde nøjagtig det samme problem, og det blev først løst efter at jeg (efter
råd fra min bank) slog UAC fra. Se her hvordan du gør:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/1cc0e3a8-2cc0-43dc-b063-fa26fe5962c01030.mspx

mvh roegm
Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
30. november 2008 - 22:09 #8
Tak for rigtig mange gode og fyldestgørende svar. Når jeg får åbnet min netbank igen i morgen, og forhåbentlig kan logge på,  vil jeg vende tilbage.

m.v.h.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 07:58 #9
det her skal også gøres for at få fuld herredømme over din pc efter at have slået UAC fra

Slå super administrator account til

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv    Net user administrator /active:yes
6. Tryk enter

Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden password, så dette skal selvfølgeligt sættes.

Fjern superadmin funktionen igen

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv    Net user administrator /active:no
6. Tryk enter
Avatar billede ingolf-jonassen Nybegynder
01. december 2008 - 18:07 #10
Alle de gode råd hjalp desværre ikke. Supporten hos Nordea mener nu at være helt sikre på, at det skyldes mit Antivirus/Firewall program ESET Smart Security. Så jeg vil prøve at fjerne det ved lejlighed og se om det ændrer noget.

m.v.h.
Avatar billede Regmos Praktikant
01. december 2008 - 19:35 #11
Bruger ikke ESET selv, men jeg ved det betragtes som noget af det bedste.
De ved rigtigt meget om programmet her: http://www.spywarefri.dk/forum/
Prøv at oprette en tråd der, beskriv dit problem og fortæl hvad Nordea
har svaret dig. De vil sandsynligvis kunne hjælp dig. Det kan være det
blot drejer sig om at ændre en indstilling.
Mvh roegm.