Avatar billede whels Nybegynder
23. november 2008 - 10:35 Der er 2 kommentarer

Er mit grafikchippen på bundkortet brændt af?

Jeg har bygget et mediecenter med følgende konfiguration:

Kabinet: HFX micro - passivt kølet
Bundkort: Aopen I965GMt-LA - integreret grafikchip
CPU: Core 2 Duo T8100 2.10 GHz
RAM: 2X2GB DDR2 PC2-6400

Det har kørt godt i 6 måneder, men en dag kom der ikke noget billede på.
Når jeg tænder kommer, kan jeg høre harddisken starte. ellers sker det ikke noget.
Jeg har mistanke om at grafikchippen er stået af, men hvordan kan jeg få det bekræftet, og hvordan bør min fejlhåndtering iøvrigt være?

Håber på gode råd...

/Whels
Avatar billede enriko Nybegynder
26. november 2008 - 20:35 #1
du har ikke noget ekstra grafikkort liggende som du kunne sætte til og se om der kommer billed på?

måske er det bare en sjat støv der har forårsaget det. Du kan også prøve tag din ram ud , samt grafikkort , så prøv sætte dem til igen.
Avatar billede whels Nybegynder
03. december 2008 - 22:07 #2
Jeg har sendt det til leverandøren - Så må jeg se hvad der kommer ud af det...