Avatar billede idiotbarn Nybegynder
24. oktober 2008 - 16:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Samlet codelib på server

Hej
Jeg har en server hvor der ligger et par hjemmesider på. Der er nogen klasser der altid går igen på hver site. (Fx database klasse)

Klasserne jeg genbruger ligger i et class library på computeren, og for hver site, tilføjer jeg referencer (som den smidder i bin mappen) og uploader det til hver deres virtuelle mappe.

Hvis jeg nu skal opdatere database klassen skal jeg ind i hver mappe og opdatere dll'en, men er der nogen måde (som ikke har for meget overhead) hvor jeg kan have klasserne ét sted på serveren, hvor jeg kan referere til fra sitesne således jeg altid kun skal opdatere ét sted?

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2008 - 16:53 #1
Du kan uploade den DLL en gang og adde til GAC.

Men lad vaere !

Det er en fordel at have separate kopier. Du kan nemlig saa uploade en ny version til
en enkelt web app som skal bruge den og kun teste den web app fordi resten koerer
med uandret software.

Det vil vaere hundedyrt at skulle teste alle web apps, hver gang en web app har brug
for en ny feature.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
29. oktober 2008 - 21:34 #2
Jeg tænker på man kunne køre produktions version af fx en database klasse. Kan godt se at hvis man laver "breaking changes" kan man hurtigt ligge alle appsne ned.

Vil du stadig fraråde det hvis det er meget grundlæggende klasser? Fx database klassen der bliver brugt har et lille års tid på bagen og burde være gennemtestet?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2008 - 01:05 #3
Ja.

Erfaringen viser at der er al grund til at tro at også den kode skal ændres i løbet af
de næste 10-20 år.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
30. oktober 2008 - 08:37 #4
ok takker... Ligger du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2008 - 14:06 #5
svar