Avatar billede skytten_4200 Nybegynder
20. oktober 2008 - 10:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Filinformation på musikfiler

Jeg er ved at lagre alle mine CD'er på en server så jeg kan hente den via min PS3, men hvordan tildeler jeg de forskellige filinformationer til de enkelte musiknumre, her tænker jeg på: Kunstner, Album titel, år, kategori ?
Avatar billede heg Nybegynder
20. oktober 2008 - 16:11 #1
Jeg vil tro at det kræver at du konverterer filerne til mp3-format og tagger dem med de ønskede informationer
Avatar billede pazau Nybegynder
21. oktober 2008 - 00:44 #2
Som Heg foreslår, så tror jeg også at du er nødt til at konventere musikfilerne, det bedste ville nok være MP3.
Derefter skriver du Titel, Kunster, Album, År, ja alt det dér som Id3tag.

Det nemmeste program er nok det her, som tilmed er gratis. http://www.mp3tag.de/en/
Avatar billede skytten_4200 Nybegynder
21. oktober 2008 - 15:39 #3
Det vil jeg lige afprøve. (Hvordan er det lige man giver point ?)
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
21. oktober 2008 - 16:20 #4
Hvis du bruger programmet "Exact Audio Copy" (EAC) til at rippe dine cd'er, kan den automatisk finde disse info på nettet. Det virkede fint for 99% af mine cd'er.vis du bruger programmet E
Avatar billede pazau Nybegynder
21. oktober 2008 - 16:57 #5
Hvis det er mig du mener, så markerer du mit navn og trykker på Acceptér.