Avatar billede timelord Nybegynder
23. september 2008 - 09:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Array af knapper

Jeg har en aspx side hvor jeg har 16 knapper.
Jeg gennemløber en tabel i en database for at finde tekst til knapperne.

Jeg har for eksempel 6 knapper i tabellen og vil derfor kun skrive til 6 første, de andre skal være skjult.

Jeg vil gerne gøre det i en for-next løkke (C#)

Er der nogen der kan hjælpe mig, evt med et kode eksempel.

Ud over knapper har jeg også en label der skal have en tekst fra databasen.

Knapperne skal alle kalde den samme rutine, men det tror jeg godt jeg kan finde ud af.
Avatar billede flashit Nybegynder
23. september 2008 - 15:13 #1
Det er ikke helt det samme. Men kan dette ikke bruges.
Jeg opretter knapperne via et arrey, men de er der ikke i forvejen.

protected void Page_Init(object sender, EventArgs e)
        {
            //********** test Datakilde *******************
            string[] names = new string[3] { "Test", "Hest", "Pest", "Fest" };

            foreach (string n in names)
            {
                Button myButton = new Button();
                myButton.Text = n;
                //Bruger en placeholder for at kunne styre hvor knapperne bliver placeret.
                PlaceHolder1.Controls.Add(myButton);
            }
Avatar billede mikalj Nybegynder
29. september 2008 - 14:16 #2
Jeg ville klart oprette dem dynamisk enten som flashit foreslår, eller med en datasource/repeater.

Så får du præcis det antal knapper som du har brug ikke, også hvis det skulle være brug for mere end 16.

Ps. der er ikke noget der hedder en for-next løkke i c#
der er while, do-while, for, og foreach
Avatar billede timelord Nybegynder
07. december 2008 - 22:23 #3
Lukker