Avatar billede hlt Juniormester
07. september 2008 - 13:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdaterer med gammelt data

Hej
Jeg sidder med et problem som jeg ikke tidligere har set eller kan finde noget om på nettet.
jeg henter noget data fra en tabel, indsætter det i nogle tekstfelter. Ændrer det der står i tekstfelterne, og opdatere tabellen. Men når jeg ser den SQL streng som bliver smidt i databasen er det de "gamle" værdier. Altså dem der blev indlæst i tekstfelterne, der bliver brugt til at opdaterer databasen igen. Det er som om at felterne bliver "låst" til den tekst som hentes. Og det er så den tekst der bliver smidt ned igen, og ikke den nye tekst.
Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende, eller har en god løsning til dette problem?
Avatar billede driis Nybegynder
07. september 2008 - 14:34 #1
Det er svært at sige uden yderligere information, om umiddelbart vil jeg gætte på at din rækkefølge mellem DataBind og udlæsning af data er forkert.

Har du f.eks. et kald til DataBind i OnLoad ville jeg prøve med:
if (!Page.IsPostBack)
  DataBind();

I stedet.
OnLoad køres før event handlers.
Avatar billede hlt Juniormester
09. september 2008 - 10:29 #2
Nu har jeg sat en if page.ispostback ind før der bliver opdateret i databasen. Og det virker sådan set godt nok hvis siden lige er indlæst. Men hvis man herefter forsøger at opdatere felterne igen, er det samme historie. De data som stod i felterne da siden blev indlæst, er også det der bliver smidt i databasen. Altså er det fuldstændigt ligegyldigt hvad man sætter ind.
men selv koden bliver kørt fint nok. Jeg kan se at der bliver opdateret i databasen, men det er bare med "gammelt" data.
Avatar billede hlt Juniormester
27. oktober 2011 - 10:28 #3
Lukker