Avatar billede hlt Juniormester
23. august 2008 - 10:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde Namespace="MySql.Data.MySqlClient"

Hej
Jeg kan ikke få forbindelse til en mySQL database. Jeg får en fejl med at MySql.Data.MySqlClient ikke findes. Men når jeg logger på phpmyadmin kan jeg sagtens se databasen og de tabeller der ligger i.
Koden jeg forsøger med, ser sådan ud:
Dim myConnectionString As String
        If myConnectionString = "" Then
            myConnectionString = "Server=86.58.131.18;Database=mydomains_linksquid;Uid=link;Pwd=1q2e3d;"
            'myConnectionString = "Database=mydomains_linksquid;Data Source=localhost;User Id=link12;Password=linkPs45"
        End If
        Dim myConnection As New MySqlConnection(myConnectionString)
        Dim myInsertQuery As String = "select * from kontaktpersoner"
        Dim myCommand As New MySqlCommand(myInsertQuery)
        myCommand.Connection = myConnection
        myConnection.Open()
        'myCommand.ExecuteNonQuery()
        myCommand.Connection.Close()

Fejlen man får går på at "'MySqlConnection' is not defined", men hvis man kigger længere nede er det namespacet den ikke kan finde.
Er der noget jeg glemmer at gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2008 - 11:12 #1
hvis ikke jeg husker helt forkert er MySql.Data.MySqlClient ikke en standard-del af frameworket - så for at få adgang det det namespace skal det inkluderes i dit projekt, har du gjort det?

Husk også at ændre password til databasen - det ser ud som om at du har kopieret lige lovlig meget af dine oplysninger herind.
Avatar billede hlt Juniormester
23. august 2008 - 12:35 #2
nej jeg har ikke inkluderet noget ind. Hvordan gør man det. Og ja, der røg desværre lidt for mange "live" data med. Havde lige min lille datter stående samtidig med at jeg skulle oprette dette, så jeg var lidt hurtig med at trykke på "opret". Men det er allerede ændret.
Jeg synes måske at der burde være en funktion hvor man, som opretter af et spørgsmål, kunne ændre eller slette et oprettet spørgsmål.
Avatar billede hlt Juniormester
23. august 2008 - 14:23 #3
jeg fandt MySql.Data.dll og lagde den ind i min bin mappe. Og nu ser det ud som om det virker. Nu får jeg så nægtet adgang til databasen. Jeg har taget et eksempel fra connectionstrings.com. Er der andre ting der skal tilføjes min connectionstring? Skal jeg tildele rettigheder nogen steder til at tilgå databasen? database og site kører på samme server, så der burde være hul igennem. Og jeg kan jo godt tilgå databasen når åbner mysqladmin
Avatar billede hlt Juniormester
23. august 2008 - 14:40 #4
hej igen
Så er der hul igennem. Med localhost som servernavn for man adgang. Der er så åbenbart kun hul igennem når man kører på samme server, hvilket jo så er fint nok.
Men tak for hjælpen, med at få mig guidet på rette vej. Smid et svar så får du point.
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2008 - 17:25 #5
svar :)