Avatar billede hlt Juniormester
21. august 2008 - 17:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

access til sql database i Visual web developer 2008

Hej
Jeg har en gammel access database som er proppet med tabeller og data. Den vil jeg gerne have ført over i sql databasen som man kan lave igennem Visual web developer 2008. Er der nogen der ved hvordan man hurtigt kan gøre det. Findes der et tool til at lave en nøjagtig kopi med tabeller og data. Det ville spare mig for temmelig langt tid, og mange grå hår, hvis det kunne lade sig gøre.
Det kan godt være at det er i en forkert kategori, men jeg tænker at der er nogle andre programmører der har været i samme situation.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2008 - 17:59 #1
Afahengig af Access version kan du enten hente et tool eller funktionalieteten er
der allerede - en saakaldt upsize wizard som du staret i Access og fortaeller hvilken
SQLServer den skal bruge og saa kopierer den baade struktur og data op.
Avatar billede hlt Juniormester
22. august 2008 - 00:12 #2
men det er ikke en SQL server, men bare en lille light version som findes i Visual webdeveloper. Det skal være fra access til en SQL server database. en mdf. Jeg gætter på at der står for microsoft database file. Jeg har fundet nogle forskellige programmer, men jeg synes ikke lige at de er til at gå til.
Avatar billede hlt Juniormester
23. august 2008 - 14:54 #3
Hej igen
Jeg droppede at bruge den indbyggede database fil i visual webdeveloper, og gik over til at bruge MySQl istedet for. Jeg har fundet en masse programmer der kan overføre data, men ingen af dem kunne jeg få til at virke. Så nu skal jeg nok lave lidt kode der kan overføre data mellem de 2 databaser. Det bliver nok lidt besværligt, men det er kun en gang det skal gøres, så det går nok. Men smid et svar så får du point
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2008 - 20:03 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2008 - 20:03 #5
check evt. http://www.eksperten.dk/spm/840341 for lidt ideer til data dump
Avatar billede hlt Juniormester
23. august 2008 - 20:46 #6
Det ser ok ud. Det er lidt svært lige at overskue hvad der sker, men jeg kunne forstå at det er et spørgsmål om at skifte consol udskriften ud med en insert i en database. Er det rigtigt?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2008 - 21:07 #7
Jeg ville bare lade det skrive til en fil i.s.f. til console. Og så
copy paste outputtet til dit database management tool. Tricket er at programmet
genererer SQL statements.
Avatar billede hlt Juniormester
24. august 2008 - 11:41 #8
Ok, det vil jeg prøve. Det burde være lige til at gå til. Skal lige sætte mig ind i koden. Men tak for hjælpen.