Avatar billede pablopablo Nybegynder
18. august 2008 - 23:26 Der er 5 kommentarer

Virtuel server bruger 100% performance

God aften!

Vi har en virtuel server, som til tider kører meget langsomt og til sidst helt stopper med at svare. Jeg har nu fundet ud af, 100% performance bliver brugt på den virtuelle server, når den kører langsomt. CPU forbruget på den fysiske maskine er dog lavt.

Jeg kan ikke se nogle exceptions i LOG, men selvfølgelig
hvis det skyldes en uendelig løkke eller lign. smides der jo ikke en exception, i hvert fald ikke med det samme.

Hvis I skulle have den mindste ide til, hvordan vi evt. kan komme tættere på at løse dette meget kritiske problem, vil det blive YDERST værdsat.

Mvh.
PabloPablo
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2008 - 03:20 #1
Hvilken process på den virtuelle server bruger CPU'en ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
19. august 2008 - 11:09 #2
Hej Arne >> Mener at det var den som hedder "w3wp.exe" - men vil tjekke op på det, når den laver nr. igen...siger det dig noget? Det skal siges, at serveren ikke bliver belastet andet end meget minimalt pt., idet at vores site, som ligger på serveren endnu ikke er gået i luften...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2008 - 15:38 #3
IIS application pool (ASP.NET)

Hvis du googler efter:

w3wp.exe 100% CPU

saa finder du en del hits - vaerd at checke !
Avatar billede pablopablo Nybegynder
19. august 2008 - 16:19 #4
Hej igen...ja det har jeg prøvet...men har ikke fundet andet end at det kan skyldes dårligt kode...og et sted læste jeg også at det evt. kan skyldes en fejl i windows server 2003...?? Så det bliver jeg jo ikke meget klogere af...tænkte om der ikke var en konkret måde at fejlfinde det på...andet end at gå alt kode igennem manuelt for evt. fejl...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
19. august 2008 - 20:24 #5
Hej igen ...jeg fandt dette i LOG:

ISAPI 'c:\windows\microsoft.net\framework\v2.0.50727\aspnet_isapi.dll' reported itself as unhealthy for the following reason: 'Deadlock detected'.

Jeg har nu installeret:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=28bd5941-c458-46f1-b24d-f60151d875a3&DisplayLang=eni

I håber om, at fange en evt. kommende fejl...

Derudover har jeg rettet et par basale ting i web.config'en...debug, trace var bl.a. sat til true :( Det er nu rettet...

Dette belv jeg opmærksom på ved at læse på MSDN:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms998549.aspx

Det er nu en hel videnskab al det man kan sætte i sin web.config, derfor kan I tjekke min nuværende her:

http://www.unicdesign.dk/web.config.txt

Hvis der er noget som burde ændres, slettes eller tilføjes så sig endelig til!

Mvh. PabloPablo