Avatar billede speedpete Nybegynder
08. august 2008 - 14:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio performance-debugging

Der findes garanteret en smart måde til at finde performance-flaskehalse med Visual Studio (2005 eller 2008)?

Jeg har en web-app, hvor jeg bruger en MySQL-membership-provider som jeg har fundet på nettet. Problemet er, at bare ved nogle hundrede brugere i databasen, så går det HELT vildt langsomt at logge ind/ud, og jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor.
Avatar billede driis Nybegynder
08. august 2008 - 18:51 #1
I VS 2008 er der nogle gode performance værktøjer, jeg har dog ikke prøvet at bruge dem.

Her er et godt standalone profiler tool; det kan jeg anbefale: http://www.red-gate.com/products/ants_profiler/index.htm (koster dog lidt $ - men man kan prøve 14 dage først).
Avatar billede speedpete Nybegynder
11. august 2008 - 08:16 #2
ANTS Profiler virker til at være fint, men jeg har ikke lige de der $. Og så er der Visual Studio 2008 TEAM Edition, som har noget Performance Profiler (Jeg har desværre kun Professional Edition). Andre bud på noget der kan bruges og som ikke koster noget?
Avatar billede driis Nybegynder
11. august 2008 - 13:46 #3
Vi bruger Red Gate hvor jeg arbejder, så det er dét jeg kender bedst.

Har dog også hørt, at JetBrains dotTrace Profiler skulle være god - den koster dog også $, omend lidt færre.

Når jeg googler lidt efter noget gratis, er det jeg umiddelbart synes ser bedst ud; denne: http://nprof.sourceforge.net/Site/Description.html. Jeg har ikke selv prøvet eller testet den, men det kunne jo være, at du kunne bruge det til noget.
Avatar billede speedpete Nybegynder
11. august 2008 - 14:13 #4
Ok, så siger jeg tak, og kigger på nprof. Smid gerne et svar. (I parentes bemærket, så var mit problem såmænd bare, at jeg havde glemt at udkommentere et testkald til GetAllUsers...! - hvilket ANTS Profiler jo lynhurtigt fandt ud af)
Avatar billede driis Nybegynder
11. august 2008 - 16:55 #5
OK :-)