Avatar billede torotune Nybegynder
05. august 2008 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre tekstbox indhold i DetailsView on update

Hej,

Jeg prøver at fange og tilføje til en tekstbox' indhold i et DetailsView når der trykkes opdatér. Textboxen ligger i en EditItemTemplate,
så jeg prøver at fange den i DV's ItemUpdating event og bruge:

        Dim txtNavigateURL As New TextBox
        txtNavigateURL = CType(DetailsView1.Rows(0).FindControl("txtNavigateURL"), TextBox)
        txtNavigateURL.Text = txtNavigateURL.Text + "Updated"

Herved skulle databasen gerne opdateres med indholdet af tekstboksen + "Updated"

Hvis jeg i samme metode udskriver txtNavigateURL.text han den også sammensat teksten, men den opdaterer det ikke til databasen.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede jokkejensen Novice
05. august 2008 - 16:16 #1
Den autosaver ikke hvis du forventer det ?

I samme event, kan du evt opdatere rækken i databasen.

/J
Avatar billede torotune Nybegynder
06. august 2008 - 08:22 #2
Ja okay, jeg kunne selvfølgelig lave en "manuel" update i eventet.

Men er der ikke andre metoder til at manipulere med det der bliver opdateret
af ens ObjectDataSource eller SqlDataSource lige inden det bliver opdateret?
Avatar billede torotune Nybegynder
06. august 2008 - 15:16 #3
Også hvis jeg nu for eksempel har et felt med en dato. Når jeg så updater gennem mit DetailsView vil jeg gerne have at denne kolonne opdaterer med dags dato, frem for at gemme den gamle dato igen.

Er der så ikke en måde hvorpå man kan gå ind og tage fat i feltet og udføre noget på det, lige inden det opdateres?
Avatar billede meltinis Nybegynder
13. august 2008 - 00:47 #4
Hvis du benytter ObjectDataSource kan du jo gøre hvad du vil med data i din Update metode...
Avatar billede torotune Nybegynder
14. august 2008 - 12:51 #5
Ok, men hvor fanger jeg disse data? I hvilket event?
Avatar billede meltinis Nybegynder
14. august 2008 - 15:21 #6
I dit ObjectDataSource sætter du UpdateMethod=[navnet på din funktion]
Og denne funktion modtager et objekt som parameter.
Hvis du ikke kender til brugen af ObjectDataSource kan du læse om det her:
http://gridviewguy.com/ArticleDetails.aspx?articleID=139
Avatar billede torotune Nybegynder
16. august 2008 - 03:35 #7
Hej meltinis - tak for dit svar, jeg vil lige studere den GridViewGuy-artikel nærmere.

Jeg er ok vant til ODS, men jeg binder den altid mod en defineret DataSet-fil. (.xsd) Du ved, hvor du skaber en TableAdapter hvor den autogenererer insert, update, delete osv. Det er jo hurtigt og nemt når man bare skal have opdateret nogle data, man kan man gå ind og manipulere disse ved at skrive en klasse med Get og Set i Public Properties? Altså som går ind og overruler og manipulerer de parametre som er defineret i dataset-filen, eller er det enten eller?
Avatar billede torotune Nybegynder
19. september 2008 - 13:42 #8
Jeg lukker ned igen. Tak for svarene, læg nogle svar.
Avatar billede torotune Nybegynder
29. oktober 2008 - 11:23 #9
Lukker igen.
Avatar billede meltinis Nybegynder
29. oktober 2008 - 13:27 #10
Undskyld den lange svartid :o) Jeg håber du har fået løst problemet.