Avatar billede websam Nybegynder
29. juli 2008 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sql 2005 der driller lidt ?

Hejsa,

Jeg har installeret en Sql 2005 på min server, oprettet en database og lavet nogle tabeller i den.

Når jeg så fra mit eget nætværk tjekker om en web app virker er der ingen problemer. Sidder jeg derimod på en anden IP ude af huset og prøver samme web app så melder internet explorer 7 denne fejl :

Internetforbindelsen blev afbrudt.
Webstedet er ikke tilgængeligt i øjeblikket.
Der kan ikke opnås forbindelse med DNS-serveren.
DNS-serveren (Domain Name Server) har ikke en listepost for webstedets domæne . . . . . osv.

Sider hvor det ikke bruges database er der ingen problemer, har jeg sat noget forkert op på sql serveren ???
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2008 - 18:11 #1
Er det ikke et DNS problem fremfor et database problem ?

For mig lyder det om navnet kun er kendt i den interne DNS server og ikke
i den eksterne DNS server.
Avatar billede websam Nybegynder
29. juli 2008 - 18:18 #2
Der ar tale om et domæne der bliver peget fra one.com hvor www.navn.dk og navn.dk på A-recorden er blevet peget ned mod min IP adresse, kan det have noget med det at gøre ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
29. juli 2008 - 18:34 #3
Har du åbnet i firewall og evt. forwardet porten, så man kan få svar ude fra?
Avatar billede websam Nybegynder
29. juli 2008 - 18:40 #4
Og når sider uden database tilgang godt kan loades fra andre IP'er end min egen så virker det lidt underligt hvis det skulle være noget DNS pjat, men jeg er åben for ideer/forslag til at få dette løst ;o)
Avatar billede websam Nybegynder
29. juli 2008 - 18:43 #5
De eneste porte der er åbne i min firewall er 25, 80 og 110 og de andre domæner jeg har kørende på min server har aldrig haft disse problemer.
Avatar billede websam Nybegynder
29. juli 2008 - 19:12 #6
Hvis nu jeg siger til jer at jeg godt kan lave en Select, men ikke Insert, Update eller Delete siger det jer så noget ?
Avatar billede websam Nybegynder
20. februar 2009 - 01:49 #7
lukker