Avatar billede thomaswa Nybegynder
15. april 2008 - 09:06 Der er 3 kommentarer

Mysql-forbindelse via dreamweaver

Jeg sidder og arbejder på en webside i Dreamweaver mx 2004. ( jeg følger bogen lav dit eget cms med dreamweaver, php og mysql )
Jeg er nået til, hvor jeg skal lave en connection til databasen, jeg har en webside med adgang til mysql og har sat databasen op. Jeg kan bare ikke få dreamweaver til at lave denne forbindelse.
Er der nogle der kan fortælle mig, hvad det kan være der er gået galt. jeg har ved oprettelsen af dreamweaverdokumentet oprettet oplysninger om ftp-adgangen. jeg er i tvivl om jeg skriver forkert der hvor jeg oprettet forbindelsen til mysql-serveren, hvordan ser det typisk ud??
kan der være andet galt?

Jeg håber der er nogle der har et forslag til en løsning.

Mvh
Thomas
Avatar billede wanthai Nybegynder
15. april 2008 - 09:56 #1
det kunne se således ud. Jeg har min liggende på min egen server, derfor localhost, her skal du selvfølgelig skrive din ydbyders ip.

<?php
# FileName="Connection_php_mysql.htm"
# Type="MYSQL"
# HTTP="true"
$hostname_(dbnavn) = "localhost";
$database_(db) = "(db)";
$username_(db) = "odbc";(eller hvilken type du har valgt i din MySql opsætning)
$password_(db) = "";
$(db)= mysql_pconnect($hostname_(db), $username_(db), $password_(db)) or trigger_error(mysql_error(),E_USER_ERROR);
?>
Avatar billede thomaswa Nybegynder
15. april 2008 - 10:26 #2
Sådan synes jeg egentlig også det ser ud på min. Jeg har opsat Mysql-databasen via phpmyadmin ( har fundet disse opl. på one.com som er min udbyder. )
Der hvor der skrives localhost har jeg skrevet 10.246.16.13 - et tal jeg har fundet inde på phpmyadmin under mysqlserver - er det korrekt, eller er det noget andet jeg skal skrive der????
Avatar billede dkfire Nybegynder
15. april 2008 - 13:14 #3
Tror nu nærmere at du skal bruge localhost, når det er hos one.com du bruger.