Avatar billede flemming39 Nybegynder
27. marts 2008 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billede reproducerer sig i celle på hjemmeside.

Hej

Er der en nem måde jeg kan få billedet øverst til at pass nøjagtig til cellen der er 95 pixel høj?

http://www.marlenenordenlund.dk/Ny/

mit problem er at billedet "starter igen" så der bliver noget blåt synligt under Nor..

Håber der er en der kan hjælpe mig.

med venlig hilsen Flemming
Avatar billede flemming39 Nybegynder
27. marts 2008 - 21:18 #2
Hej keysersoze

Tak for din hjælp

Jeg kan ikke få det til at virke, kan du se om jeg har placeret koden korrekt?

her er et udsnit
.....
    }

    </script>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
</head>
<style type="text/css">
body
{
background-image: url('images/top.gif');
background-repeat: no-repeat
}
</style>

<body bgcolor="#848484" style="background-color: #848484">

<table border="0" width="914" height="600" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
        <td width="300" height="10" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left">
        &nbsp;</td>
        <td width="568" height="10" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left" valign="bottom" colspan="3">
        &nbsp;</td>
        <td width="42" height="10" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left">
        &nbsp;</td>
        <td width="4" height="10" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left">
        &nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="300" height="95" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left">
        &nbsp;</td>
        <td width="145" height="95" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left" valign="bottom">
        &nbsp;</td>
        <td width="312" height="96" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left" background="images/top.gif" valign="bottom">
        &nbsp;</td>
        <td width="107" height="95" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left" valign="bottom">
        &nbsp;</td>
        <td width="42" height="95" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left">
        &nbsp;</td>
        <td width="4" height="95" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left">
        &nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="300" bgcolor="#FFFFFF" height="450">
        <div id="mainContainer">
    <script type="text/javascript"><!--
--></script>
<script type="text/javascript">
</script>
            <div id="leftMenu" style="width: 300px; height: 124px">
        <!-- START OF MENU -->
......

mvh Flemming
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2008 - 22:12 #3
din kode virker fint nok - jeg kan i hvert fald se logoet, men det skal nok nærmere bare placeres lidt anderledes;

ændre

<td width="312" height="96" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt" bgcolor="#FFFFFF" align="left" background="images/top.gif" valign="bottom">

til

<td width="312" height="96" style="font-family: Verdana; font-size: 8pt; background-image: url('images/top.gif'); background-repeat: no-repeat;" bgcolor="#FFFFFF" align="left">
Avatar billede flemming39 Nybegynder
28. marts 2008 - 08:42 #4
Hej igen

Sådan!
Jeg er meget glad for den hjælp du har givet mig, tak for det.
Smid et svar og få dine point

med venlig hilsen Flemming
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2008 - 18:11 #5
husk at fjerne denne del af koden igen

<style type="text/css">
body
{
background-image: url('images/top.gif');
background-repeat: no-repeat
}
</style>

på lidt højere opløsninger ser det nemlig lidt underligt ud.
Avatar billede flemming39 Nybegynder
31. marts 2008 - 08:29 #6
Endnu en gang tak.
Mvh Flemming