Avatar billede kobber Nybegynder
24. februar 2008 - 20:13 Der er 11 kommentarer

Mærkelig visning af celler i Firefox?

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Frontpage. Jeg har en smal billedfil som ligger som baggrund i en tabel. Den tabel vil jeg så bruge som menu på hjemmesiden, og derfor har jeg opdelt tabellen i en række med 9 celler vandret. Her vil jeg så indsætte mine menu-punkter.

Når jeg her efter åbner filen i Internet Explorer ser alt fint ud, men åbner jeg den i Firefox, har den smidt de 9 celler lodret. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2008 - 20:21 #1
Skal vi have en gættekonkurrence?
Avatar billede kobber Nybegynder
24. februar 2008 - 21:17 #2
?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. februar 2008 - 23:23 #3
Jeg tror at michael_stim gerne vil se noget kode..

Det virker dog som om, at du enten har angivet en bredde der er for smal til at indeholde alle felterne, eller mangler at angive en bredde (hvilket ikke skulle være et problem)..

Hvis du allerede ved hvor meget felterne fylder til sammen, kan du sætte bredden med:

* HTML:
width="100"

* CSS:
style="width:100px;"

I dette eksempel sættes bredden til 100 pixels.. læg mærke til hvornår man skal bruge "px"..
Avatar billede kobber Nybegynder
25. februar 2008 - 12:39 #4
Sorry - her kommer koden:

<tr>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>
    <td width="19" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>
    <td width="19" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>
    <td width="19" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</tr>

Det er som sagt en billede-fil der er 800 bred gange 29 høj. Den er lagt ind i en tabel, og den vil jeg så splitte op i 9 felter og i disse felter lave mine links. Det ser fint ud i IE, men i Firefox laver den ikke 9 små felter, den laver i stedet 9 rækker ned af...
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2008 - 12:50 #5
Din slut tr skla være en td:
<tr>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</td>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">
  &nbsp;</td>
osv

Og så afslutte med en </tr>
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2008 - 12:54 #6
<tr>
    <td width="20" height="29" background="links.jpg">&nbsp;</td>
    <td width="19" height="29" background="links.jpg">&nbsp;</td>
</tr>

Du får lige hele koden. Er lettere end at forklare.
Avatar billede kobber Nybegynder
25. februar 2008 - 13:08 #7
Jeg siger tusind tak, det ser fint ud nu.

Post et svar...
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2008 - 13:13 #8
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter ;o)
Avatar billede kobber Nybegynder
25. februar 2008 - 13:27 #9
Hehe... okay så. Du er den første jeg har mødt her inde (ud over mig selv), der ikke går op i det.

Forresten - når nu jeg laver det i Frontpage. Hvordan undgår jeg så at fejlen opstår igen? Skal jeg ind i og rette i koderne efterfølgende, eller er der en nemmere måde at gøre det på?
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2008 - 13:39 #10
Aner det ikke, har aldrig arbejdet med frontpage.
Avatar billede kobber Nybegynder
25. februar 2008 - 14:41 #11
Hov... hvis jeg nu går ind og skriver i cellerne, så udvider den celle jeg skriver i og den vil heller ikke centrere teksten?