Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 14:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

WindowsApplication.exe Missing?

Hey eksperter.

Hvergang jeg vil køre det jeg nu har lavet får jeg altid den samme fejl med at den ikke kan finde WindowsApplication.exe

http://www.fluii.dk/pic/FluiiDK-00001867.jpg

det er den fejl der kommer op hvergang jeg vil køre mine ting.

nogen der ved hvad jeg skal gøre
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 14:26 #1
Jeg har givet dig noget input i det andet spørgsmål.

PS: Du må ikke have to ens åbne spørgsmål, så du skal lige beslutte dig til om du vil lukke dette eller det andet og så fortsætte i det resterende spørgsmål.
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 15:11 #2
Overført fra det andet spørgsmål:

Så vidt jeg husker så producere VS 2008 ikke mere exe-filer som hedder WindowsApplicationXX.exe - jeg kan bare ikke lige huske det nye navn, her hvor jeg sidder ved en VS 2005.

For at kunne skelne mellem om det er en:

Windows.Forms applikation

- eller en:

Windows Presentation Foundation applikation

har den fået et nyt default navn. Og et forskelligt alt efter hvilket af de to tilfælde der er tale om...

Det lyder derfor lidt underligt at det er "WindowsApplication1.exe" den leder efter. Og det er helt klart hvorfor at den ikke kan finde den - efter som at den jo ikke eksistere mere.

Er det en debugger som på en eller anden måde stadig er sat op til at forsøge med det gamle navn fra VS 2005?
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 18:08 #3
Nu er det tjekket efter i en VS 2008.

Default navnet er en af disse to alt efter om det er en Form eller en WPF der skal laves:

WindowsFormsApplication1.exe
WpfApplication1.exe

Et navn som:

WindowsApplication1.exe

var det som blev foreslået i VS 2005.

Jeg ved ikek hvorfor den foreslår dette i dit tilfælde ... sikkert noget som er gået galt ved opdateringen.

Har du selv prøvet at vælge et navn i stedet for bare at fortsætte med den den selv foreslår?
Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 18:18 #4
ja den skriver bare det samme med det Debug\"det jeg nu kalder den".exe
nemlig ret træls vi er lige begyndt og bruge VB i skolen og vista er ikke særlig glad for VB 6 eller det er min ikke :D
Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 21:13 #5
Er det muligt og hente VS 2005 nogen steder så? eller er det bare Out of date? for VS 2008 er ikke særlig venlig imod mig :S
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 21:23 #6
Jeg vil anbefale ad du bruger den version studiet siger I skal bruge. Desuden er jeg ikke sikker på at VS 2005 Express kan downloades mere.

Der står et par råd i fejldialogen - har du afprøvet dem?
Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 21:38 #7
Skolen bruger VS 6 men når jeg køre det på Vista kan jeg værken gemme,åbne, mine dokumenter så er lidt træls.

men min Erro list. står

Error    1    Overload resolution failed because no accessible 'Navigate' can be called with these arguments:
    'Public Sub Navigate(urlString As String)': Value of type 'System.Windows.Forms.TextBox' cannot be converted to 'String'.
    'Public Sub Navigate(url As System.Uri)': Value of type 'System.Windows.Forms.TextBox' cannot be converted to 'System.Uri'.    D:\Visual Basic\net\Form1.vb    4    9    WindowsApplication1

men har fulgt en guide som Microsoft selv har lavet som Video Tut, bare for at prøve det af så det ikke var kodningen der var fejl.
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 21:44 #8
VB6 og VB.Net (Visual Studio 2008) har ikke ret meget at gøre med hinanden.

Hvis de gerne vil have at I programmere med de skal du have fat på Visual Studio 6.0 - hverken VS 2002, 2003, 2005 eller 2008 er noget spoecielt godt substitut.
Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 21:54 #9
Okay må lige kigge lidt rundt på nettet og se hvordan det kan du til Vista :P

"Bare lav en Svar, godt nok fandt jeg aldrig ud af hvorfor det ikke duede :P, men jeg takker for den hjælp du har givet"
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 22:08 #10
Jeg synes at dit studie har et lille bitte problem hvis de mener at I skal udvikle i et program som ikke kan køre under Vista... (det kan selvfølgeligt godt være at de mener at det er dit problem).

Fejlbeskeden du startede med at vise fortæller om AssemblyName og OutputPath - har du prøvet og være inde og kigge på dem?
Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 22:10 #11
nej dog ikke har ingen anelse omg hvad det enlig er :S men prøver lige og se på det

og ja det sku ikke det bedste sted jeg går (/Euc Midt) derfor jeg også skal et andet sted hen efter sommer :P
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 22:17 #12
Ude i højre side af din VS 2008 er der et vindue som hedder Solution Explore. Højre-klick på ikon nr. 2 fra toppen - den som hedder det samme som dit program. Det skulle gerne fremkalde en kontekst menu. Vælg properties helt i bunden. Det kalder et gråt vindue op, hvor der er en masse faner og informationer.

Under fane nr. 1 - Application - står dit accemplynavn (det er det dine exe kommer til at hedde)

Under fane nr. 2 - Build - står din output path (det er det din exe bliver gemt - hvsi den må)..
Avatar billede izpep Nybegynder
02. februar 2008 - 14:57 #13
Nej sker der ingenting ved, vil gerne Bruge VS 2008 til lidt egen brug også :P
Avatar billede nielle Nybegynder
02. februar 2008 - 23:02 #14
Hvad mener du med at der ikke sker nogenting? Hvad har du prøvet at gøre?
Avatar billede izpep Nybegynder
03. februar 2008 - 12:05 #15
output path ænderet jeg til der hvor den siger den vil hente den fra når jeg starter den men ingen ting skete.
Avatar billede nielle Nybegynder
03. februar 2008 - 12:14 #16
Du skal heller prøve at ændre den til et bibliotek hvor at du ved at du har skriveadgang til. :^)
Avatar billede izpep Nybegynder
03. februar 2008 - 12:17 #17
Prøver lige min comp gik halvt død igår så den skulle lige formaters så installer det lige om lidt igen :D
Avatar billede izpep Nybegynder
04. februar 2008 - 08:39 #18
Wee det virkede lavede bare så den to output til skrivebord så virker det dælme :D

Mange tak for hjælpen nielle :P så lav lige en svar inlæg :D
Avatar billede nielle Nybegynder
04. februar 2008 - 17:54 #19
Skrivebordet er måske ikke det bedste sted at gemme til. :^)
Avatar billede izpep Nybegynder
04. februar 2008 - 21:05 #20
Jo jo da sku bare lige finde det hurtigeste sted :D