Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 09:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WindowsApplication1.exe Missing

Hey eksperter.

vi er begyndt i skolen med Visual Basic, men hver gang jeg vil "Start Debugging" kommer der fejl op med

"Visual Studio cannot startdebugging because the debug target "C:\blabla\bin\Debug\WindowsApplication1.exe is Missing."

Jeg brugr Visual Basic 2008 Express, dog kun den 30 dage prøve fra Microsoft, da Visual Basic ikke køre optmalt i "Vista"

Vis der er nogen der ved hvorfor den kommer med den fejl, eller ved hvordan man kan få Vista til at køre optimalt med VB 6 ville jeg være meget glad.
Avatar billede tjacob Juniormester
01. februar 2008 - 11:02 #1
Nu er Visual Basic 2008 Express IKKE VB6 (denne kategori), men derimod VB.NET som du finder her: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Visual-Basic-NET/

Bortset fra det, så burde 2008 versionen køre fint i Vista (har dog ikke selv prøvet).
Jeg forstår ikke helt det med 30 dages prøve. Express versionerne er gratis?
Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 13:55 #2
Ups :P det med 30 dage havde bare glemt og register den :P men skriver stadig samme fejl
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 14:06 #3
Så vidt jeg husker så producere VS 2008 ikke mere exe-filer som hedder WindowsApplicationXX.exe - jeg kan bare ikke lige huske det nye navn, her hvor jeg sidder ved en VS 2005.

For at kunne skelne mellem om det er en:

Windows.Forms applikation

- eller en:

Windows Presentation Foundation applikation

har den fået et nyt default navn. Og et forskelligt alt efter hvilket af de to tilfælde der er tale om...

Det lyder derfor lidt underligt at det er "WindowsApplication1.exe" den leder efter. Og det er helt klart hvorfor at den ikke kan finde den - efter som at den jo ikke eksistere mere.

Er det en debugger som på en eller anden måde stadig er sat op til at forsøge med det gamle navn fra VS 2005?
Avatar billede izpep Nybegynder
01. februar 2008 - 14:32 #4
Lukker den så