Avatar billede fru_cristof Nybegynder
16. januar 2008 - 16:34 Der er 2 kommentarer

Fra Flash til Linux

Jeg har netop lavet en færdig flash website,kunden ønsker ydermere En blog,et foto/videosite samt textsite(kunden selv kan oploade)
En linux bruger har meldt sig på banen til at løse denne opgave, og har efterfølgende bedt mig om at levere alt mit arbejde i gif format,(hvilket er et kæmpe arbejde)...
Spørgsmål: Kan det virkelig passe at det er måden at gre det på? Hvorfor kan det ikke være et flash dokoment? Begrundelsen for at det skal laves i linux, er at websites så kan googles
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2008 - 22:34 #1
<ole>

Der er vist noget, du har misforstået. Det har intet at gøre med, om man bruge Linux eller ej  :)

Google kan ikke finde indhold i en Flash-fil - og indhold er helt essentielt i forhold til søgninger.

Derudover kan Flash - p.gr.a. stridigheder omkring Microsoft's måde at anvende plugins på - ikke bruges i IE, hvis koden samtidig skal være valid. Hvis der er tale om et alm. website, er det svært at se gode grunde til at bruge Flash ... tværtimod.

At han skal bruge stumperne i gif-format, undrer mig dog lidt. Jeg vil sandelig ikke håbe, han har tænkt sig, f.eks. at bruge gif til fotografier ... det er en total misforståelse.
Fotografier bør (næsten) altid komprimeres i jpg-format, hvorved de bliver betydeligt mindre og pænere.
Er der derimod tale om grafik med ensfarvede flader, streger og tekst, er gif at foretrække.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2008 - 22:35 #2
Linux er i øvrigt et styresystem - ligesom MacOS eller Windows - så derfor er jeg ret sikker på, der er noget, du har misforstået