Avatar billede madiedk Nybegynder
25. december 2007 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

database data i variabel

jeg ved godt hvordan jeg henter data fra en database og viser det i en textbox. men hvordan gor jeg hvis jeg, ikke vil forbinde textboxen direkte til den data der star i databasen, men gerne vil bearbejde dataen forst. altsa via nogle formler mm. forbinder jeg sa textboksen til en variabel eller hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2007 - 16:43 #1
eksempel:

Dim v As Integer = CType(cmd.ExecuteScalar(), Integer)
v = (v + 37) * 5
textBox1.Text = v.ToString()
Avatar billede madiedk Nybegynder
25. december 2007 - 19:17 #2
okay, tak, giver meget god mening, jeg skal til at lave applicationen der skal bruge det snart, sa jeg vender lige tilbage nar jeg kommer til det stykke, inden jeg gider et point, haber det okay.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2007 - 19:38 #3
no problem
Avatar billede madiedk Nybegynder
16. januar 2008 - 23:51 #4
smid et svar så der point.
jeg endte med at bruge ado og lave et recordset, ved ikke om det er det sammen det cmd.executescaler gør
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2008 - 01:29 #5
svar