Avatar billede juliemusen Nybegynder
03. december 2007 - 13:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål om tabeller

Hejsa.

Jeg har lige et par spørgsmål omkring tabeller.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af at styre de individuelle celler inden i en tabel.
hvis jeg eks laver en tabel på 800*600 pixel og inden i den vil jeg gerne dele den op i forskellige celler som jeg kan redigere i individuelt, er dette så rigtig:

Inden i min tabel vælger jeg eks: insert row og deler dem op?.
Der sker nemlig det at når jeg vil redigere nogle af cellerne kommer det til at påvirke mange andre, kan man ikke gøre sådan at man kun redigere den man markere. Ligeledes er der også nogle celler jeg ikke kan trække særlig langt, fordi den overstående celle stopper det, virker det som om.
Vil i anbefale en anden måde at bygge sin hjemmeside op på?. jeg har kigget lidt på tags, men er ikke helt med på hvad forskellen er og hvordan man bruger det.

Med Venlig Hilsen
Julie
Avatar billede miss-g Seniormester
08. december 2007 - 22:01 #1
Lav en ydre tabel - og indsæt så tabeller i de enkelte celler, så er det meget nemmere at styre.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
10. december 2007 - 00:13 #2
altså lave en tabel der hedder 100% og derefter splitte den op i celler??
Avatar billede miss-g Seniormester
13. december 2007 - 17:37 #3
Nej - lav en tabel med det antal celler du skal bruge. Og så kan du igen indsætte tabeller i cellerne.