Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
24. november 2007 - 11:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program er bedst til at udvikle hjemmeside i?

Jeg skal snart til at lave en hjemmeside for et firma. Hjemmesiden skal væres forholdsvis enkel dog med lidt post formularer og evt. simpelt CMS system til at rette nyheder sektionen.
Jeg kan stort set lidt af hvert indenfor programmeringssprog, men hvilket hjemmeside udviklingsværktøj vil i anbefale?
Gerne freeware, men ikke påkrævet..
Avatar billede w13 Novice
24. november 2007 - 11:23 #1
Altså jeg bruger kun Notesblok. Så har jeg fuld kontrol over koderne. =)
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
24. november 2007 - 11:37 #2
Okay... Men jeg kun godt tænke mig et program som blander det grafisk og koderne en smule. Dog uden at man får skod kode ud af det.
Avatar billede w13 Novice
24. november 2007 - 11:44 #3
Dreamweaver er umiddelbart et ret godt program, som mange anbefaler. Det ødelægger heller ikke koderne alt for meget og har en god forståelse af nye tags frem for gamle, i modsætning til eksempelvis Frontpage.
Avatar billede espersen Novice
24. november 2007 - 18:40 #4
Roder med www.etomite.org, der er opensource. Med et godt forum, til support m.v.

Absolut letanvendelig og giver minimale begrænsninger mht. design / udvikling. Admin-delen kan sættes til dansk. Oprettelse og ændring af siderne sker som i word.

Den er nem at installere og gode muligheder for at gøre siden klar til søgemaskinerne

Et par sider baseret på systemet:
www.laptopworld.dk
www.design-gulve.dk
www.dahlberg.dk
www.gulvgalleriet.dk