Avatar billede jorgennm Nybegynder
20. oktober 2007 - 16:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Placering af SQL Server 2005 Express

Jeg har installeret min SQL Server 2005 Express på mit C-drev.Fint nok, MEN alle mine tabeller i DB er dermed også placeret påC-drevet. Det er meget upraktisk når jeg ønsker at genindstallere et ældre image af mit C-drev (sker når jeg af en eller anden grund har kvajet mig tilstrækkeligt)
Kan jeg flytte SQL Server 2005 Express til f.eks. mit E-drev??
Eller kan jeg få den til at oprette DB'en på et andet drev. (Som man kan med IIS og virtuelle mapper).
På forhånd tak
Jorgen
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2007 - 16:12 #1
Øh.

Du kan da sagtens installere SQLServer programmet på C: og have dine databaser på D: eller E: !
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2007 - 16:13 #2
Du angiver placering af MDF of LDF fil og der kan du du angive drev og directory.
Avatar billede jorgennm Nybegynder
20. oktober 2007 - 16:47 #3
Hej Arne
Betyder det også, at jeg kan flytte de filer, som jeg allerede har fået placeret på mit D-drev.
Da jeg lavede min første DB syntes jeg ikke, at der var muligheder for at vælge placering. Jeg anvender SQL Server Management Studio Express og SQL Configuration Manager
mvh

Jørgen
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2007 - 17:43 #4
New Database
Database Files (stor firkantet vindue)
Path Kolonnen (langt ude til højre)
klik på "..." og de bør kunne vælge dir
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2007 - 17:44 #5
Jeg mener også at du kan flytte en database. Deattach og attach mener jeg. Men det er
altså nemmere at smide dm det rigtige sted fra start af.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 04:57 #6
OK ?
Avatar billede jorgennm Nybegynder
21. januar 2008 - 08:44 #7
Jeg har været fra dette projekt i nogen tid og har derfor glemt at svar på seneste indlæg. Undskyld
Jørgen